10 stvari koje vjerojatno niste znali o Oortovom oblaku

Oortov oblak može se opisati kao nebeski sloj nebrojenih ledenih i oštrih predmeta. Štoviše, njegova proširena ljuska dobila je ime po nizozemskom astronomu Janu Oortu i estonskom astronomu Ernstu Öpiku. Oba spomenuta astronauta teoretizirala su svojstva Oortova oblaka.

Comet C / 2018 Y1 Iwamoto Oortovog oblaka. Izvor: NASA

Slijedi deset fascinantnih činjenica koje vjerojatno niste znali o Oortovom oblaku:

1. Kuiperov pojas i Oortov oblak prilično su udaljeni od Sunca:

Kuiperov pojas i Oortov oblak prilično su udaljeni od Sunca. Nadalje, znanstvenici i stručnjaci vjeruju da se Oortov oblak sastoji od ostataka materijala diska koji su formirali Sunce i planete. Više astronoma iz različitih organizacija zaključilo je da je materija koja sačinjava Oortov oblak nastala blizu Sunca. Međutim, gravitacijsko povlačenje raspršilo ga je u svemir.

2. Oortov oblak je gigantski mjehur ledenih predmeta:

Za Oortov oblak kaže se da je masivan sferni oblak koji obavija Sunce, planete i objekte Kuiperovog pojasa. Može se opisati kao gusti mjehurić oko našeg Sunčevog sustava, uglavnom napravljen od ledenih predmeta sličnih kometama.

3. Na Oortov oblak lako utječe gravitacijsko privlačenje:

Na Oortov oblak utječe gravitacijsko privlačenje zvijezda u našoj galaksiji. Štoviše, vanjska granica Oortovog oblaka predstavlja kozmografski rub Sunčevog sustava.

4. Oortov oblak pet je puta veći od Zemlje:

Znanstvenici i stručnjaci teoretiziraju da Oortov oblak sadrži preko nekoliko bilijuna objekata promjera većeg od 1 km. Štoviše, sadrži preko nekoliko milijardi predmeta promjera oko 20 km. Stvarna masa Oortovog oblaka još je uvijek nepoznata, a većina procjena temelji se na masi Halleyjeva kometa.

5. Oortov oblak je prilično fleksibilan:

Prema raznim opažanjima i teorijama, Oortov je oblak izdužen s jedne, a komprimiran s druge strane. To se dogodilo zbog plimnih energija galaktičkog gravitacijskog polja.

6. Zvijezde svako malo prolaze kroz Oortov oblak:

Prolazak obližnjih zvijezda remeti formaciju Oortova oblaka. Na primjer, prigušena binarna zvijezda kretala se kroz Oortov oblak prije otprilike 70 000 godina. Znanstvenici procjenjuju da će još jedna zvijezda poznata kao Gliese 710 istisnuti veliki broj kometa u Oortovom oblaku u sljedećih 10 milijuna godina.

7. Komete koje izađu iz Oortovog oblaka vraćaju se u Sunčev sustav:

Jan Oort primijetio je da se više kometa iz Oortovog oblaka vraća u Sunčev sustav. Međutim, komete koje se vrate u vanjski Sunčev sustav premašuju broj kometa koje se vraćaju u unutarnji Sunčev sustav.

8. Oortov oblak sastoji se od planetesimala:

Kad su planeti Mliječnog puta nastali prije otprilike 4,6 milijardi godina, ostaci planeta ostali su u toj određenoj regiji. Spomenuti predmeti ili ostaci nazivaju se planetesimali. Planetesimali su tvorili Oortov oblak jer su se akumulirali na jednom mjestu uslijed gravitacijskog povlačenja.

9. NASA-in Voyager 1 krenuo je prema Oortovom oblaku:

NASA-in Voyager 1 krenuo je prema oblaku Oort. Međutim, znanstvenici vjeruju da će prestati funkcionirati 2021. Štoviše, Oortov oblak je predaleko i previše je prigušen da bi ga se moglo jasno promatrati.

10. Oortov oblak prilično je udaljen od sunca:

Vjeruje se da je Oortov oblak udaljen od Sunca približno 10.000 do 100.000 AU. Štoviše, određene komete koje dolaze iz Oortovog oblaka okružuju Sunce jednom u 200 godina.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram- t.me/kozmoshr