• Svemir
  • Znanstvenici su pronašli nove dokaze o postojanju Planeta 9

Znanstvenici su pronašli nove dokaze o postojanju Planeta 9

Znanstvenici s Kalifornijskog tehnološkog instituta, Sveučilišta Côte d’Azur i Instituta Southwest Research izvijestili su o novim mogućim dokazima koji podupiru postojanje Planeta 9 (deveti planet). Njihovi nalazi objavljeni su na otvorenom serveru arXiv i prihvaćeni su za objacu u časopisu The Astrophysical Journal Letters.

Planeta 9?

Godine 2015., dvojica astronomija na Caltechu identificirala su skupinu objekata koja se nalazi izvan orbite Neptuna, blizu ruba našeg sunčevog sustava. Ova skupina objekata, kako su teoretizirali, rezultat je gravitacijskog utjecaja nepoznatog objekta ili planeta, koji je kasnije dobio naziv Planeta 9. Od tog trenutka, istraživači su otkrili dodatne dokaze o postojanju ovog planeta, iako su svi dosadašnji dokazi bili neizravni. U svom najnovijem radu, tim znanstvenika izvještava o dodatnim indicijama koje podupiru postojanje Planeta 9.

Istraživanje uključuje praćenje kretanja objekata s dugim orbitalnim periodom koji prelaze orbitu Neptuna i pokazuju nepravilnosti u kretanju. Na temelju ovih opažanja znanstvenici su kreirali više računalnih simulacija koje oslikavaju različite scenarije. Osim što su uzeli u obzir utjecaj gravitacije Neptuna, tim je dodao podatke koji su obuhvatili ono što je poznato kao galaktička plima – kombinacija sila koje djeluju na objekte izvan sunčevog sustava od strane objekata u Mliječnom putu.

Ok, gje je onda planeta 9?

Tim je zaključio da je najuvjerljivije objašnjenje za ponašanje ovih objekata gravitacijski utjecaj velikog udaljenog planeta. Nažalost, tip simulacija koje su koristili nije omogućio identifikaciju točne lokacije Planeta 9. Istraživači priznaju da bi i druge sile mogle objasniti ponašanje koje su simulirali, ali smatraju da su te mogućnosti manje vjerojatne. Dodaju da će se dodatni dokazi moći prikupiti kada opservatorij Vera Rubin u Čileu započne s radom sljedeće godine. Taj će teleskop, kako ističu, biti opremljen za potragu za Planetom 9 novim metodama, što će omogućiti rigoroznu procjenu njegove stvarne egzistencije.

Znanstvenici u novom istraživanju objašnjavaju da se, temeljem dokaza koje su nedavno uspjeli prikupiti, sve čini podržavajućim za ideju da masivni, još neotkriveni planet postoji u najudaljenijim područjima sunčevog sustava. Međutim, i dalje ostaje mogućnost da to nije klasičan planet, već nešto posve drukčije, poput primjerice minijaturne crne rupe. Buduća istraživanja trebala bi razriješiti ovu enigmu. U međuvremenu, što kažete da Plutonu ponovno dodijelimo status planeta?