• Svemir
  • Mislite da smo sami u svemiru? Evo 23 slike koje će promijeniti vaše mišljenje

Mislite da smo sami u svemiru? Evo 23 slike koje će promijeniti vaše mišljenje

Čvrsto vjerujem da Zemlja nije jedini planet u svemiru na kojem postoji život.

“Pogledajte opet tu točku. To je ovdje. To je dom. To smo mi. Na njemu su svi koje volite, svi koje poznajete, svi za koje ste ikada čuli, svako ljudsko biće koje je ikada bilo, živjelo svoj život. Skup naše radosti i patnje, tisuće samopouzdanih religija, ideologija i ekonomskih doktrina, svaki lovac i tragač, svaki heroj i kukavica, svaki tvorac i uništitelj civilizacije, svaki kralj i seljak, svaki zaljubljeni mladi par, svaka majka i otac, dijete puno nade, izumitelj i istraživač, svaki učitelj morala, svaki korumpirani političar, svaka “superzvijezda”, svaki “vrhovni vođa”, svaki svetac i grešnik u povijesti naše vrste tamo su živjeli – na prašini ovješenoj u sunčeve zrake. ”

To je citat Carla Sagana dok je opisivao blijedoplavu točku, fotografiju planeta Zemlje koju je 14. veljače 1990. snimila svemirska sonda Voyager 1 s rekordne udaljenosti od oko 6 milijardi kilometara (3,7 milijardi milja, 40,5 AU), kao dio tadašnje serije Obiteljskog portreta slika Sunčevog sustava.

Zemlja-iz-svemira
Ova mala svijetlo-plava točkica je Zemlja.

Fotografija nam predstavlja koliko smo zapravo mali u svemiru. Mi, svaka osoba na Zemlji, svaka nacija i regija, sva živa bića dio smo jednog, velikog, ali beznačajno malog ‘kozmičkog otoka’ koji putuje kozmosom.

I dok mnogi vjeruju da smo mi središte svega, najvažniji dio kozmosa, istina je da zapravo ne možemo shvatiti koliko smo mali.

Svemir je ogromno mjesto.Toliko je neobično ogroman da usprkos našim najboljim izračunima i teorijama ne možemo u potpunosti razumjeti njegovu veličinu ili zašto uopće postoji.

Astronomi pretpostavljaju da odgovarajuća udaljenost – udaljenost koja bi se izmjerila u određeno vrijeme, uključujući sadašnjost – između našeg planeta i onoga što se smatra rubom promatranog svemira iznosi 46 milijardi svjetlosnih godina (14 milijardi parseka), što znači da je promjer promatranog svemira oko 93 milijarde svjetlosnih godina (28 milijardi parseka).

Svi se mi nalazimo u Galaksiji Mliječna staza, našem vlastitom utočištu u svemiru. U odnosu na Svemir, Mliječna staza je sićušna. Naša galaksija  sadrži najmanje 400 milijardi zvijezda, a broj planeta koji postoje u orbiti oko spomenutih zvijezda je prevelik za shvatiti. Nadalje, galaksija Mliječni put ima oko 1.000.000.000.000.000.000 kilometara (oko 621.371.000.000.000.000 milja) i radijus joj je oko 52.850 svjetlosnih godina.

Mliječni put dio je supermasivne međugalaktičke strukture, široke oko 500 milijuna svjetlosnih godina – koja sadrži oko 100 000 000 000 000 000 Sunca protegnutih kroz svojih 100 000 150 000 galaksija, nazvane Laniakea.

I sve gore navedeno je u stalnom pokretu.

Naš se planet okreće oko vlastite osi dok se kreće oko sunca.

Naša zvijezda Sunce kreće se prostranošću svemira brzinom od 792 000 kilometara na sat dok kruži oko galaktičkog središta. Prema astronomima, naš se svemir kreće zapanjujućim 2,1 milijuna kilometara na sat.

To znači da ne samo da živimo u rastućem, masivnom neistraženom svemiru, već dok to čitate, sve oko nas, uključujući planete, mjesece, zvijezde, pa čak i galaksije, hrli svemirom nevjerojatnom brzinom.

A da biste razumjeli sve gore navedeno, evo nekoliko slika koje će vam pomoći da shvatite gdje smo u svemiru i koliko smo značajni.

Evo našeg sunčevog sustava, naše lokalne, kozmičke adrese.

Izvor: Comfreak / Pixabay

Evo skalirane udaljenosti između Zemlje i Mjeseca.

Udaljenost mjeseca i Zemlje

Ispod vidimo da se svi planeti u našem Sunčevom sustavu savršeno uklapaju između Zemlje i Mjeseca.

Ovo je naše sunce u usporedbi sa svim planetima u našem Sunčevom sustavu. Zemlja je jedva vidljiva.

Zemlja u usporedbi s našim suncem.

Ali čak je i sunce malo u usporedbi s drugim zvijezdama u svemiru.

Evo Jupitera u usporedbi sa Sjevernom Amerikom.

I evo pogleda na Zemlju, pored Jupitera, najvećeg planeta Sunčevog sustava.

Jednog dana kročit ćemo na Mars, a ovo će vidjeti budući astronauti dok gledaju prema Zemlji.

Ovo je Zemlja kako se vidi s Marsa:

Blijedoplava točka. Zemlja gledana iz svemirske sonde Voyager 1 s rekordne udaljenosti od oko 6 milijardi kilometara (3,7 milijardi milja, 40,5 AU).

Ovdje smo u galaksiji Mliječni put.

Da, Mliječni put je ogromna galaksija, ali je izuzetno mala u usporedbi s nekim od najvećih galaksija otkrivenih u svemiru.

Još jedan galaktički pogled.

Evo slike Mliječne staze od 9 gigapiksela. Slika dolje samo je mali dio cijele slike. Sve su te točke zvijezde, a oko njih većinom kruže planeti.

Slika-galaksije-ESO
Slika: Izvorna slika velika je gotovo 25 gigabajta. Izvor : ESO.

Dolje je prikazana računalno simulirana slika prostora svemira dugačka preko 50 milijuna svjetlosnih godina, koja prikazuje moguću raspodjelu izvora svjetlosti u svemiru – precizni relativni doprinosi galaksija i kvazara nisu jasni.

slika-svemira-galaksija-i-kvazara
Računalno simulirana slika prostora svemira dugačka preko 50 milijuna svjetlosnih godina, koja prikazuje moguću raspodjelu izvora svjetlosti u svemiru – precizni relativni doprinosi galaksija i kvazara nisu jasni.

Prikaz u nastavku pokazuje nam susjedstvo našeg Sunčevog sustava.

A ovdje je naša Lokalna galaktička skupina.

Evo drugačijeg pogleda na Lokalnu skupinu.

Svemir koji se može uočiti.

Simulirani prikaz cijelog vidljivog svemira, promjera približno 93 milijarde svjetlosnih godina (ili 28,5 milijardi parseka). Mjerilo je takvo da sitna zrna predstavljaju zbirku velikog broja superklastera. Superklaster Djevice – dom Mliječne staze – označen je u središtu, ali je premalen da bi se mogao vidjeti na slici.

Ovo je dolje umjetnikova koncepcija promatranog svemira s logaritamskom skalom sa Sunčevim sustavom u središtu, unutarnjim i vanjskim planetima, Kuiperovim pojasom, Oortovim oblakom, Alfom Kentaurijem, Persejevom rukom, galaksijom Mliječni put, galaksijom Andromeda, obližnjim galaksijama, Kozmičkom mrežom, Kozmičkim mikrovalnim zračenjem i nevidljivom plazmom  Velikog praska na rubu.

Ovo je procijenjena veličina svemira:

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram- t.me/kozmoshr