Facebook se suočava s novim problemima. Njihov algoritam ne samo da uzrokuje nevolje milijunima korisnika širom svijeta pogrešno označavajući sadržaj kao grafički i nasilan kada to nije slučaj, već je sada dosegao novu razinu apsurda. Na primjer, u posljednjih šest mjeseci Facebookov algoritam (koji je prepun grešaka) je pogrešno označio više od 40 naših članaka kao grafički ili nasilni sadržaj, dok je očito naš sadržaj čist i ne prikazuje nikakve grafičke ili nasilne detalje. Najnasilnija stvar o kojoj smo pisali vjerojatno je crna rupa koja proždire zvijezdu.
Sada su fotografi bijesni, optužujući Metu da njihove legitimne radove pogrešno označava oznakom “napravljeno umjetnom inteligencijom” na Facebooku, Instagramu i Threadsima. Prema izvještaju TechCruncha, napori ove društvene mreže da smanji širenje neoznačenih, UI-generiranih slika imaju mnoge nepoželjne posljedice.
Unatoč hitnoj potrebi za rješavanjem problema s lažno prikazanim i fotorealističnim medijima koji šire dezinformacije online, pogotovo na Facebooku, ovi lažni pozitivni rezultati pokazuju koliko je teško čak i za vrhunsku tehnološku tvrtku razlikovati što je stvarno, a što nije. Čak se i OpenAI suočio s velikim poteškoćama u razvoju učinkovitog alata za detekciju koji može razlikovati UI-generirani i ljudski napisani tekst.
Bivši fotograf Bijele kuće Pete Souza izjavio je za TechCrunch da vjeruje kako promjene koje je Adobe unio u svoje alate za uređivanje fotografija mogu dovesti do lažnih pozitivnih rezultata na strani Mete.
“Iritantno je što me objava prisilila da uključim ‘napravljeno umjetnom inteligencijom’ iako sam to isključio,” rekao je.
U veljači je Meta uložila značajan PR napor kako bi najavila da radi na “zajedničkim tehničkim standardima za identifikaciju sadržaja napravljenih umjetnom inteligencijom, uključujući video i audio.”
Koja je razlika između pravog i UI sadržaja?
“Kako se razlika između ljudskog i sintetičkog sadržaja zamagljuje, ljudi žele znati gdje je granica,” napisao je predsjednik globalnih poslova tvrtke Nick Clegg u blogu. “Naši korisnici su nam rekli da cijene transparentnost oko ove nove tehnologije.”
Iako su ovi napori dobronamjerni, algoritmi tvrtke sada pogrešno optužuju fotografe za uploadanje sadržaja napravljenog umjetnom inteligencijom.
“Moje prvo iskustvo s ozloglašenom oznakom ‘napravljeno umjetnom inteligencijom’,” napisao je jedan filmski fotograf u objavi na Threadsu. “Niti jedan dio generativnog ispunjavanja nije korišten na nijednoj od ovih fotografija (jer mrzim UI), tako da je to pomalo zabrinjavajuće.”
“Kako je ova fotografija ‘napravljena umjetnom inteligencijom’?” pitao je fotograf Peter Yan u zasebnoj objavi, označavajući šefa Instagrama Adama Mosserija. “Usput, nisam koristio generativnu umjetnu inteligenciju, samo Photoshop za čišćenje nekih mrlja. Ova oznaka ‘napravljeno umjetnom inteligencijom’ je automatski dodijeljena od strane Instagrama kada sam je objavio, nisam odabrao ovu opciju.”
Ovo je zabrinjavajući razvoj događaja koji naglašava Meteine nesigurne napore da se bore protiv plime smeća generiranog umjetnom inteligencijom. U međuvremenu, Facebook brzo podleže bezbrojnim slikama koje postaju viralne i dobivaju stotine lajkova, iako su one rezultat fantazija generiranih umjetnom inteligencijom.
Meta, međutim, tvrdi da je njihov neispravni algoritam za označavanje sadržaja napravljenog umjetnom inteligencijom jednostavno u fazi razvoja.
“Oslanjamo se na industrijske standardne indikatore koje druge tvrtke uključuju u sadržaj iz svojih alata, tako da aktivno radimo s tim tvrtkama kako bismo poboljšali proces tako da naš pristup označavanju odgovara našim namjerama,” izjavili su za TechCrunch.
Oh and, by the way, we used AI to make this featured image.
Pozdrav svima! Hvala što čitate Kozmos.hr! Ja sam Ivan i dugi niz godina pišem o svermiu, astronomiji, znanosti, povijesti i arheologiji, a imao sam priliku sudjelovati i u dokumentarcima Science Discovery-ja te History Channel-a.