Znanost

Dinosaur s masivnim kandžama pronađen u Japanu

Nedavno je pronađen fosil dinosaura koji se koristio svojim ogromnim kandžama. Međutim, koje je podrijetlo ove vrste dinosaura i što ga je činilo specifičnim?

Pronalazak nove vrste

Novi pronađeni fosil predstavlja velik korak k boljem razumijevanju staništa ovih drevnih vrsta. Otkriveni fosil pripada dinosauru nove vrste paralitherizinosaurus japonicus. On je pripadao skupini terizinosaura – bipedalnih dinosaura s 3 nožna prsta koji pripadaju razdoblju Krede. Možda najuočljivija karakteristika ovog dinosaura su njegove ogromne i oštre kandže. Iako je lako za povjerovati da su mu one služile za lov plijena, paralitherizinosaurus japonicus kao i cijela skupina terizinosaura bili su biljojedi. Kandže su mu dakle služile za lakše dobavljanje hrane u obliku raznorazne vegetacije koja je tada postojala.

Značaj novootkrivenog fosila

Ovo je prvi fosil svoje vrste koji je pronađen u morskim sedimentima Azije. Kukasti fosil, koji sadrži dijelove kralježaka i ručnih zglobova, pronađen je još 2008. godine. Međutim, zbog manjka konkluzivnih dokaza, bilo je nemoguće posegnuti za konkretnim zaključkom. Međutim, od tada je pronađeno mnogo drugih fosila koji su pomogli u klasificiranju vrste dinosaura. Ključan je bio fosil prednje noge koji je doveo znanstvenike do zaključka da se radi o novoj vrsti. Što se još može reći je da je kroz vrijeme došlo do promjene staništa. Prema novom istraživanju, paralitherizinosaurus japonicus živio je u kopnenim područjima, no podaci ukazuju da su pripadnici te vrste postupno prešli na obalna područja.

Fosil dinosaura. Izvor: Pixabay.com.
Fosili obično ne sadržavaju potpunu koštanu strukturu vrste. Izvor: Pixabay.com.

Nejasnoće i zaključak

Međutim, što još nije jasno je fizička veličina ove vrste. Znanstvenici pretpostavljaju da se radi o znatno velikom dinosauru, no ništa se ne može potvrditi s apsolutnom sigurnošću. Štoviše, ovo nije jedini fosil koji je pronađen u Japanu. On predstavlja tek jedan dio zagonetke u razumijevanju bioraznolikosti ekosustava u tadašnjem razdoblju. Kroz vrijeme i novim pronalascima, možda jednog dana dobijemo više odgovora.

• Live Science (10. lipnja 2022.). Dinosaur ‘reaper’ with massive claws found in Japan

Ja sam Marko Matas. Diplomirao sam studij pedagogije i nastavničkog smjera anglistike u Zadru. Bez obzira, vrlo sam znatiželjan te obožavam istraživati i druge znanosti. U slobodno vrijeme najviše proučavam astronomiju, povijest i biologiju te pronalazim manje poznate činjenice o istima.