Jeste li znali?

10 Zanimljivih činjenica koje možda niste znali o gravitaciji

Crna rupa. Izvor: Depositphotos.com.

Gravitacija je sila koja utječe na našu svakodnevicu i svemir oko nas. Istražite kako gravitacija djeluje, pogrešne predodžbe o njoj i zanimljive činjenice o ovoj univerzalnoj sili.

Evolucija Teoriji o Gravitaciji

Od Aristotelovog pogrešnog uvjerenja da teži objekti padaju brže do Galilejevih revolucionarnih otkrića i Newtonovih zakona kretanja, naše razumijevanje gravitacije je prešlo dug put. Tek s Einsteinovom teorijom opće relativnosti iz 1915. godine shvatili smo gravitaciju kao posljedicu zakrivljenosti prostor-vremena.

Gravitacija: Teorija, a ne Zakon

Gravitacija, jedna od četiri temeljne sile u prirodi, upravlja planetarnim orbitama i drži galaksije na okupu. Unatoč svojoj univerzalnoj važnosti, ostaje teorija, a ne zakon, s općom teorijom relativnosti kao našim najboljim opisom te sile.

Masa Određuje Gravitacijsku Silu

Svi objekti doživljavaju isti gravitacijski učinak. Sila gravitacije ovisi o masi objekta, pa će se u vakuumu objekti različitih masa kretati istom brzinom.

Zemaljsko Gravitacijsko Ubrzanje

Na Zemlji, objekti doživljavaju gravitacijsko ubrzanje od približno 9,807 m/s², dok se intenzitet gravitacijskog polja označava slovom “g.”

Tajanstveni Gravitoni

Gravitoni, predloženi tridesetih godina prošlog stoljeća, nedetektirane su elementarne čestice za koje se vjeruje da prenose gravitacijske interakcije u modelima kvantne gravitacije.

Najslabija Sila

Iznenađujuće, gravitacija je najslabija od četiri temeljne sile. Električna sila između atomskih čestica je trilijunima puta jača od njihove gravitacijske privlačnosti. Raspoređene od najjače prema najslabijoj, sile su 1) jaka nuklearna sila, 2) elektromagnetska sila, 3) slaba nuklearna sila i 4) gravitacija.

Nultu Gravitaciju i Ljudsko Tijelo

Iskustva astronauta pokazala su da stanje bezgravitacijsko stanje uzrokuje smanjenje mišićne mase i gubitak koštane mase, što zahtijeva vrijeme oporavka nakon povratka na Zemlju.

Gravitacijski Valovi i Masivni Objekti

Einsteinove teorije predviđale su da će masivni objekti krećući se kroz prostor-vrijeme stvarati gravitacijske valove. Godine 2016. znanstvenici su promatrali sudar crnih rupa koji je potvrdio to predviđanje.

Varijacije Zemljine Gravitacije

Gravitacija varira na Zemlji zbog njenog nesavršenog oblika i neujednačenog sastava. Razlike u stijenama, i mineralima uzrokuju fluktuacije gravitacije na površini Zemlje.

Snaga Magneta za Hladnjak

Magneti za hladnjak mogu se suprotstaviti Zemljinoj gravitaciji zbog snage elektromagnetske sile, koja je mnogo veća od gravitacijske sile.