Jeste li znali?

10 stvari koje vjerojatno niste znali o planetu Uranu

Znanstvenici vjeruju da se mali planetoid mogao sudariti s Uranom zbog čega se njegova os promijenila. Drugo objašnjenje sugerira da je Uran nekoć imao masivan mjesec, a ta gravitacijska sila uzrokovala je pad Urana na njegov bok.

Otprilike 1781. William Herschel proučavao je zvijezde smještene u zviježđu Blizanaca kada je svjedočio neobičnom nebeskom objektu nalik disku. Herschel se začudio i obavijestio svoje kolege o svom otkriću. Međutim, bio je pomalo iznenađen kada je izračunao putanju predmeta. Nakon što je prošao kroz više činjenica i brojki, na kraju je zaključio da je put objekta bio kružni. Nekoliko drugih astronoma i znanstvenika izišlo je sa sličnim zaključcima i tako je otkriven Uran.

izvor: pinterest

Od Herschela je zatraženo da imenuje planet jer ga je on u početku otkrio. Njegovi su prijedlozi odbačeni jer nisu bili na razini. Nadalje, ime Uran iznijela je skupina priznatih znanstvenika. Trebalo je mnogo godine da znanstvena zajednica prihvati ovo ime.

Slijedi deset fascinantnih činjenica u vezi planete Uran:

1) NASA-in Voyager 2 posjetio je Uran 1986. godine:

Voyager 2 posjetio je ledeni, plinoviti div 1986. godine. Podatke prikupljene uz pomoć Voyagera 2 koristili su znanstvenici širom svijeta. Shuttle je snimio tisuće slika Urana, njegovih mjeseci i prstenova. Prema brojnim organizacijama, za planet Uran nisu predviđene buduće misije uglavnom zato što ne može primiti ljude.

2) Planet Uran je plave boje:

Uran se uglavnom sastoji od vode, metana i amonijačnih tekućina iznad malog čvrstog središta. Njegova se atmosfera sastoji od vodika, helija i metana. Vjeruje se da zbog metana Uran djeluje plavo.

3) Uranu treba oko 84 zemaljska godine da okruži oko Sunca:

Uranova os je na 98 stupnjeva, što znači da gotovo leži postrance dok kruži oko Sunca. Dakle, polovi Urana dobivaju približno 42 godine izravne sunčeve svjetlosti, nakon čega slijedi 42 godine tame.

4) Uranu treba sedam godina da prođe kroz svako sazviježđe:

Planetu Uranu treba oko sedam godina da prođe kroz svako sazviježđe zodijaka, a ukupno 84 godine da bi prešao oko Sunca. Uranova orbita privukla je pažnju astronoma uglavnom zato što je sam planet napustio svoje predviđeno mjesto i preselio se na novo mjesto. Promjena Uranovog kursa dovela je do otkrića Neptuna 1846. godine.

5) Planet Uran sastavljen je od tri sloja:

Planet Uran sastoji se od tri glavna sloja; čvrsta jezgra silikata / željeza i nikla u sredini, ledeni veo u sredini i vanjska plinovita ovojnica od vodika / helija.

6) Sudar je mogao uzrokovati nagib:

Znanstvenici vjeruju da se mali planetoid mogao sudariti s Uranom zbog čega se njegova os promijenila. Drugo objašnjenje sugerira da je Uran nekoć imao masivan mjesec, a njegova gravitacijska sila uzrokovala je da Uran padne na bok. Mjesec je mogao pokrenuti drugi planet.

7) Uran je najhladniji planet u našem Sunčevom sustavu:

Površinska temperatura na Uranu je oko -224 ° C, što ga čini najhladnijim od preostalih planeta našeg Sunčevog sustava. Njegova najgornja atmosfera prekrivena je maglom od metana koja skriva oluje koje se događaju u njegovim oblačnim slojevima.

8) Planet Uran ima 27 mjeseca:

Neki od njegovih mjeseca su dobili ime po likovima koje su stvorili Alexander Pope i William Shakespeare. Oberon, Titanija i Miranda; sve su to zaleđeni svjetovi s tamnim površinama.

9) Planet Uran ima trinaest prstenova:

Uranovi prstenovi prilično se razlikuju od onih koji se nalaze oko Saturna. Dijelovi koji čine Saturnove prstenove mali su u usporedbi s Uranovima. Prstenovi Urana sadrže nekoliko ledenih tijela promjera do dvadeset metara. Uranovi prstenovi su sastavljeni od leda, prašine i krhotina.

10) Uranu treba malo više od 17 sati da se okrene oko svoje osi:

Ledeni, plinoviti divovi okreću se u obrnutom smjeru, suprotno od načina na koji se okreću Zemlja i većina planeta. Stoga Uranu treba približno 17 sati i 14 minuta da se okrene oko svoje osi.