• Svemir
  • Znanstvenici su pronašli dodatne dokaze o skrivenom planetu u našem Sunčevom sustavu

Znanstvenici već dugo tragaju za skrivenim planetom u najudaljenijim dijelovima našeg Sunčevog sustava, a nova istraživanja sada pružaju još uvjerljivije dokaze o njegovom postojanju. U dva nova rada (procitajte ih ovdje i ovdje), znanstvenici koji su popularizirali teoriju takozvanog “Planeta 9” tvrde da bi skriveni svijet mogao biti doslovno pred našim nosom cijelo vrijeme. Srž teorije, kako tvrde suautori rada, istraživači s Caltech-a Konstantin Batygin i Mike Brown, temelji se na objektima poznatima kao “transneptunski objekti” ili TNO, koji se nalaze iza planeta Neptun u vanjskim rubovima našeg Sunčevog sustava. Kako navodi Scientific American u svom izvješću o novom istraživanju, najvažniji među tim TNO-ima je Sedna, patuljasti planet koji su otkrili istraživači s Caltecha 2004. godine, a smatra se najudaljenijim objektom ikada otkrivenim u Sunčevom sustavu. Ima vrlo neobičnu orbitu u odnosu na ostale objekte koji kruže oko našeg Sunca, i kako su znanstvenici počeli otkrivati sve više takvih objekata, pojavio se uzorak koji sugerira da nešto utječe na njihove eliptične osi.

Planet 9 — ili P9

Planet 9 — ili P9, kako ga od milja zovu — pojavljuje se kao svojevrsni Schrödingerov planet, prema objašnjenju Scientific American-a. Što ako, razmišljaju znanstvenici s Caltech-a, taj planet utječe na orbite transneptunskih objekata (TNO)? Iako nitko dosad izravno nije promatrao takav planet, Batygin i Brown u svojim novim radovima, posvećenima potrazi za P9, smatraju da nakon analize sve većeg broja TNO-ova, najjednostavnije i najprikladnije objašnjenje za njihove neobične orbite leži u “gravitacijskim perturbacijama” neotkrivenog planeta. Sljedeći koraci, kako ističu autori, uključuju korištenje naprednih svemirskih opservatorija u nadi da će pronaći taj planet — iako, upozoravaju, može proći neko vrijeme prije nego što se P9 uoči. Posebno uzbuđenje vlada zbog skorog puštanja u rad opservatorija Vera C. Rubin u Čileu, predviđenog za 2025. godinu. Ovaj opservatorij će biti opremljen za otkrivanje gotovo svih, osim najslabije vidljivih i najsjevernijih predviđenih pozicija, kako to navodi Astronomical Journal. “Predstojeća faza istraživanja,” kako navode autori u radu objavljenom na otvorenom serveru arXiv, “obećava ključne uvide koji će produbiti naše razumijevanje najudaljenijih dijelova našeg Sunčevog sustava.”