Astronomija

Što je SETI elipsoid i što nam govori o vanzemaljskim civilizacijama?

Među svim pitanjima koja ostaju neodgovorena, pitanje postojanja života u Svemiru ističe se kao ono koje najviše privlači našu pažnju. U Svemiru, čiji se promatrani rubovi protežu do udaljenosti od 46 milijardi svjetlosnih godina, postavlja se pitanje je li uopće zamislivo da smo sami. Jesmo li jedini planet među milijunima, možda i milijardama, na kojem se razvio život, prava oaza života u beskrajnom kozmičkom oceanu?

U potrazi za vanzemaljskim civilizacijama, znanstvenici su predložili da bi svijetli galaktički fenomeni, poput supernova, mogli poslužiti kao signalne točke pomoću kojih bi civilizacije mogle objaviti svoje postojanje! U prvom planu te potrage nalazi se SETI – Search for Extraterrestrial Intelligence (Potraga za izvanzemaljskom inteligencijom), osnovan 1984. godine kao neprofitna organizacija posvećena istraživanju i obrazovanju u različitim znanstvenim disciplinama.

Njegov glavni cilj, naravno, jest promicanje istraživanja o porijeklu života diljem Svemira. Istraživanja obuhvaćaju niz tehnologija – od obrade podataka i strojnog učenja do tehnika detekcije signala, uključujući i fizikalne i biološke znanosti.

SETI elipsoid

U radu objavljenom u časopisu Astronomical Journal, istraživači SETI-ja izvijestili su o intrigantnom i obećavajućem napretku u potrazi za vanzemaljskim životom. Koristeći podatke dobivene s Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), tim je analizirao područje poznato kao SETI elipsoid.

SETI elipsoid predstavlja geometrijski definiranu regiju u prostoru, unutar koje bi inteligentne civilizacije imale dovoljno vremena primijetiti znakovite astronomski događaje, zasnovano na vremenu potrebnom svjetlosti da prijeđe te udaljenosti. SETI elipsoid otvara mogućnost da vanzemaljske civilizacije iskoriste takve događaje za sinkronizaciju svojih signala.

32 cilja unutar južnog područja vidljivosti TESS-a

Ovaj pristup pokazuje da se efikasnost detekcije potencijalnih signala može znatno poboljšati korištenjem tehnike u sklopu kontinuiranih, širokopojasnih istraživanja neba. Tehnika minimizira neizvjesnosti povezane s procjenom vremena dolaska signala, zahvaljujući opažanjima koja mogu trajati do godinu dana. Neizvjesnosti u ovom kontekstu svedene su na samo nekoliko mjeseci, omogućavajući timu da maksimalno iskoristi svako opažanje kako bi utvrdio što se može smatrati normalnim, a što bi mogao biti potencijalni signal.

Podaci prikupljeni putem TESS-a čine 5 posto ukupnog skupa podataka dobivenih tijekom trogodišnje misije, a na temelju njih, tim je koristio napredne 3D lokacijske podatke iz misije Gaia (astrometrijska misija Europske svemirske agencije, koja je razvila najprecizniju trodimenzionalnu kartu naše Galaksije). Tom metodom identificirano je 32 cilja unutar južnog područja vidljivosti TESS-a. Inicijalna analiza nije otkrila nikakve anomalije tijekom događaja prelaska kroz elipsoid.

Dok nastavljamo našu potragu za vanzemaljskim životom, SETI institut i dalje predvodi tu misiju, koristeći nove tehnologije i metodologije kako bi nas doveli korak bliže danu kada ćemo možda uspjeti identificirati naše kozmičke susjede