• Svemir
  • SpaceX najavljuje povijesnu misiju: Prvi ljudski let u polarnu orbitu

SpaceX najavljuje povijesnu misiju: Prvi ljudski let u polarnu orbitu

Falcon 9 starlink mission

SpaceX je najavio novu, povijesnu privatnu misiju koja će po prvi put u povijesti odvesti astronaute u polarnu orbitu. Ova ključna prekretnica u istraživanju svemira trebala bi biti realizirana do kraja 2024. godine, s lansiranjem planiranim iz Floride. Misija, nazvana Fram2, inspirirana je legendarnim norveškim brodom Fram, koji je krajem 19. i početkom 20. stoljeća služio u istraživanju Arktika i Antarktika.

Misiju predvodi Chun Wang, malteški poduzetnik koji je bogatstvo stekao na tržištu kriptovaluta. Wang je poznat po svojoj strasti prema avanturama i istraživanju nepoznatog. Uz njega, na misiji će sudjelovati troje iskusnih avanturista: Eric Philips iz Australije, Jannicke Mikkelsen iz Norveške i Rabea Rogge iz Njemačke. Mikkelsen će preuzeti ulogu zapovjednice misije, dok će Philips biti zadužen za pilotiranje.

SpaceX-ov Crew Dragon spreman za novu misiju

Do sada je SpaceX uspješno obavio 13 misija s posadom koristeći svoju flotu od četiri kapsule Crew Dragon. U tijeku je razvoj pete kapsule, no još nije potvrđeno hoće li Fram2 koristiti ovaj novi model. Ono što je sigurno jest da će kapsula biti opremljena kupolom, umjesto standardnog priključnog sustava koji se koristi za pristajanje na Međunarodnu svemirsku postaju (MSP). Ova inovacija omogućit će posadi spektakularne poglede na Zemlju i svemir.

Sličan dizajn već je korišten na misiji Inspiration4 2021. godine, kada je milijarder Jared Isaacman, zajedno s privatnom posadom, proveo tri dana u orbiti oko Zemlje. Fram2 će slijediti sličan koncept, ali s još ambicioznijim ciljevima.

Istraživanje polarnih regija iz svemira

Misija Fram2 trajat će od tri do pet dana, a planirano je da posada dosegne visinu između 425 i 449 kilometara. Ono što ovu misiju čini jedinstvenom jest njena ruta – prva ljudska misija koja će istraživati Zemlju iz polarne orbite, prelazeći preko polarnih regija našeg planeta. Prema SpaceX-u, Chun Wang planira iskoristiti ovu misiju kako bi naglasio duh istraživanja i tehnologije koja omogućuje čovječanstvu da pomiče granice mogućeg.

Fram2 će također provoditi istraživanja svjetlosnih fenomena sličnih aurorama, uz podršku znanstvenika i entuzijasta iz cijelog svijeta. Posebno zanimljiv aspekt misije bit će prvo rendgensko snimanje ljudskog tijela u svemiru, što bi moglo pružiti nove uvide u učinke mikrogravitacije na ljudsko zdravlje.

Fram2 će biti sedma privatna misija s astronautima koju SpaceX planira, što dodatno potvrđuje predanost kompanije razvoju privatnih svemirskih letova. Lansiranje će se obaviti s Kennedyjevog svemirskog centra ili s lansirnog kompleksa Space Launch Complex 40 na Cape Canaveral Space Force Stationu. SpaceX-ov uspjeh u provođenju privatnih misija nastavlja inspirirati i motivirati nove generacije istraživača. S misijom Fram2, SpaceX još jednom dokazuje svoju sposobnost da vodi svijet u novu eru svemirskih istraživanja, otvarajući put budućim generacijama istraživača i avanturista.