Znanost

Ovako zvuči najstariji glazbeni instrument na svijetu

Jeste li se ikada zapitali kako zvuči najstariji glazbeni instrument na svijetu? E, pa evo prilike da doznate.

Otključavajući misterije naših drevnih predaka, globalno značajno blago odzvanja iz Slovenije – neandertalska flauta, impresivnih 60,000 godina stara, koja nosi titulu najstarijeg glazbenog instrumenta na svijetu. Iskopana u pećini Divje Babe blizu Cerkna, stručnjaci se jednoglasno slažu da ovaj relikvij demonstrira glazbene sposobnosti neandertalaca.

Majstorsko djelo iz orkestra prirode

Čudo je pažljivo izrađeno od lijeve femura mladog pećinskog medvjeda i može se pohvaliti s četiri strateški postavljene rupe. Nakon glazbenih eksperimenata, istraživači su potvrdili da su veličina i položaj ovih rupa namjerni, dizajnirani izričito za stvaranje melodioznih tonova, a ne samo slučajne oznake.

Samo flauta iz Divje Babe od svih praistorijskih instrumenata nosi distinktivni pečat neandertalaca. Zastrašujućih 20,000 godina starija od sličnih artefakata izrađenih od anatomski modernih ljudi, ovo otkriće preokreće naše razumijevanje neandertalaca, pokazujući njihove napredne duhovne i umjetničke sposobnosti slične našima.

Neandertalska flauta

Ovaj pradavni instrument, sastavljen od femura pećinskog medvjeda i četiri perforacije, stvoren je korištenjem primitivnih alata repliciranih u modernim eksperimentima. Neandertalci su koristili oštar kameni alat za urezivanje šupljine u kost, a zatim su ga probili kosturima da bi napravili rupu. Višestruke analize i eksperimenti opovrgli su svaku teoriju da su ove rupe samo životinjski ugrizi ili slučajne oznake.

Flauta iz Divje Babe stoji kao najstariji prepoznati glazbeni instrument na svijetu, predstavljajući glazbene sposobnosti neandertalaca. Ovaj izvanredan relikvij razbija prethodno prihvaćenu ideju o neandertalcima kao primitivnim hominidima, postavljajući ih kao inovativna, emocionalno složena bića sposobna za umjetnički izraz.