• Svemir
  • NASA-ini znanstvenici prognoziraju: Ljudi na Marsu do 2038., a do 24. stoljeća u Proksima Centauri

Izvor: Nasa.gov.

NASA-ini znanstvenici također smatraju kako će ljudi u ne tako dalekoj budućnosti naseliti Saturnove mjesece i Jupiter.

Ljudi na Saturnovim prirodnim satelitima prije 2100.

Prvi ljudi mogli bi sletjeti na Saturnove prirodne satelite prije 2100. godine. Znanstvenici iz NASA-inog Laboratorija za mlazni pogon u Kaliforniji (JPL) predviđaju da bi čovječanstvo moglo postati višeplanetarna vrsta u mnogo kraćem vremenskom roku nego što smo dosad mislili.

Bliži se uzbudljivo vrijeme tvrde NASA-ini stručnjaci u radu, objavljenom u preprintu, u srpnju. “Počevši s razvojem i raspoređivanjem prvog nuklearnog oružja krajem 2. svjetskog rata, čovječanstvo je ušlo u “opasni okvir” koji se sigurno neće otkloniti sve dok robusne kolonije van Zemlje ne postanu stvarnost”, stoji u radu.

“Naša otkrića sugeriraju da bi se prve misije s ljudskom posadom na Marsu, objektima u asteroidnom pojasu i određenim prirodnim satelitima Jupitera i Saturna, mogle dogoditi prije kraja 21. stoljeća”, tvrde NASA-ini znanstvenici iz JPL.

Do 24. stoljeća u drugim zvjezdanim sustavima

Do 23. stoljeća mogli bismo doći sve do ruba Sunčevog sustava, a koncem 23. stoljeća mogli bismo početi putovati u druge zvjezdane sustave. Rad savršeno ilustrira važnost ideje da ljudi pronađu dom daleko od Zemlje – misli koja već dugo vremena motivira izvršnog direktora SpaceX-a Elona Muska.

Bez snažnog prodora u duboki svemir, čovječanstvo bi moglo biti osuđeno na propast. “Agresivan i trajan program istraživanja svemira, koji uključuje kolonizaciju, smatra se ključnim za dugoročni opstanak ljudske rase”, piše u radu.

Kolonizacija Marsa. Izvor: Nasa.gov.

Fermijev paradoks i ‘Veliki filter’ kao prijetnja čovječanstvu

Znanstvenici su često postavljali hipotezu o “Velikom filteru” zbog kojeg inteligentne civilizacije konstantnu idu prema samouništenju. To je jedan od mogućih odgovora na čuveni Fermijev paradoks. Radi se o teoriji koju je iznio nobelovac Enrico Fermi 1950. godine, a koja je skrenula pozornost na nedostatak čvrstih dokaza o izvanzemaljskom životu, unatoč nevjerojatnom broju zvijezda i planeta u vidljivom svemiru.

Na praktičnoj razini, čovječanstvo se već suočava s nekoliko egzistencijalnih prijetnji, uključujući nuklearni rat, klimatske promjene i naravno prijetnju od još jednog patogena koji bi se mogao proširiti diljem svijeta. Pored toga, tu su još i udari asteroida, erupcije super-vulkana te umjetna inteligencija koja bi se mogla oteti kontroli.

Bježimo od problema?

Očigledno je rješenje maknuti se sa Zemlje, no koliko bi to trajalo? Kako bi došli do odgovora ili barem procjene, NASA-in tim bavio se određenim izračunima. Umjesto da uzmu u obzir kompletno ljudsko znanje o svemiru, tim se odlučio fokusirati na razvoj računalne snage, odnosno povećanja broja procesora u jednom mikroprocesoru – faktor koji bi nam mogao omogućiti putovanje u daleki svemira i osnivanje kolonije van Zemlje. Što imamo više računalne snage, to ćemo biti bolji u izgradnji tehnologije za misije u duboki svemir.

Proksima Centaura. Izvor: Wikimedia Commons.

Kao zaključak, prognoze su sljedeće. Mogli bismo poslati prve ljude na Mars do 2038. godine, u asteriodni pojas oko 2064. godine te u Proksima Centauru, najbliži zvjezdani sustav, do 2254. godine.

“Stvaranjem barem jedne, a po mogućnosti višestruke, samoodržive i genetski održive kolonije izvan Zemlje, čovječanstvo bi moglo osigurati svoj dugoročni opstanak uslijed prirodnih i ljudskih nesreća koje prijete životu na Zemlji”, zaključuje tim.

Jonathan H. Jiang, Philip E. Rosen, Kristen A. Fahy, Avoiding the “Great Filter”: A Projected Timeframe for Human Expansion Off-World, submitted [v1] Fri, 30 Jul 2021 17:44:59 UTC, doi: 10.3390/galaxies9030053

Tangermann V. (14. listopada 2021.), NASA Scientists Predict Settlements on Moons of Saturn, Jupiter, The first humans could land on Saturn’s moons before the year 2100., Futurism.com (pristupljeno 22. listopada 2021.)