• Znanost
  • Kvantna nadmoć: Kvantna računala mogla bi otkriti tajne svemira i spasiti naš svijet
Znanost

Kvantna računala

Poznati fizičar Michio Kaku nudi uvid u budućnost transformiranu snagom kvantnog računanja u svojoj najnovijoj knjizi, Kvantna nadmoć. U ovom iščekivanom djelu, Kaku istražuje potencijal kvantnih računala da revolucioniraju ne samo našu tehnologiju već i naše društvo u cjelini. Međutim, dok se upuštamo u zanimljivi svijet kvantne nadmoći, pojavljuje se ključno pitanje: Mogu li kvantna računala zaista postati stvarnost i ispuniti izvanredna obećanja koja nude?

Kvantna nadmoć, nova knjiga Michia Kakua, predviđa kvantno doba koje će transformirati tehnologiju i društvo. Mogu li kvantna računala biti napravljena da rade, i hoće li ispuniti svoj potencijal?

Ulazak u kvantno doba

Fizičar Michio Kaku predviđa budućnost u kojoj kvantna računala izvode proračune bilijunima puta brže od današnjih uređaja, dovršavajući zadatke koji bi trajali tisućljećima u samo nekoliko sekundi. U Kvantnoj nadmoći, Kaku predviđa kvantno doba radikalne znanstvene i društvene promjene, s subatomskim česticama koje zamjenjuju tranzistore i otključavaju ogromnu procesorsku snagu.

Kvantno računanje: katalizator promjene

Kaku smatra da će kvantno računanje revolucionirati istraživanje u kemiji, biologiji i fizici. Potencijalne primjene uključuju recikliranje ugljika, proizvodnju zelenih gnojiva, superučinkovite baterije, nuklearnu fuziju i revolucionarne tretmane za bolesti poput raka, Alzheimerove i Parkinsonove bolesti.

Kubiti: srce kvantnog računanja

Kvantna računala koriste kubite, kvantni ekvivalent bitova u konvencionalnom računanju. Kubiti koriste svojstva čestica i mogu poprimiti bilo koju vrijednost između nule i jedan, što omogućava kvantno ispreplitanje. Ova ogromna računalna snaga proizlazi iz jedinstvenih zakona subatomskih čestica.

Kvantna računala: simulacija stvarnosti

Kvantna računala mogu učinkovitije simulirati stvarnost od digitalnih, jer priroda djeluje na kvantnim načelima. Ti “virtualni laboratoriji” mogu precizno modelirati procese poput fotosinteze ili interakcije proteina u ljudskom tijelu, čime se dizajn lijekova i druge biološke primjene čine učinkovitijima.

Izazovi u izgradnji kvantnih računala

Unatoč njihovim obećanjima, kvantna računala je teško izgraditi, zahtijevajući temperature blizu apsolutne nule i suočavanje s problemima poput buke. Najnaprednije kvantno računalo do danas, IBM-ov Osprey, ima 433 kubita, ali može raditi samo 70 do 80 milijunti sekunde.

Ulaganje u kvantna istraživanja

Milijarde dolara ulažu se u kvantna istraživanja, a obavještajne agencije potiču pripremljenost za ovu novu tehnologiju. Kaku priznaje da je radno kvantno računalo godinama udaljeno, ali potencijalna revolucija možda vrijedi čekanja.