Astronomija

Kad pobjegnu iz orbite svojih planeta, odbjegli mjeseci mogu postati plooneti

Imamo planete, imamo patuljaste planete, imamo mjesece, a sada imamo i “Ploonete”.

U kozmosu postoji novi tip tijela, koje astronomima može pomoći u objašnjavanju mnogih čudnih stvari u našem svemiru.

Plooneti, a ne planeti.

Teoretski gledano, astronomi su otkrili da naš mjesec, na primjer, može jednog dana uspješno napustiti Zemljinu orbitu i postati Ploonet.

Prema međunarodnom timu astronoma, ploonet je hipotetički tip novog svijeta. Točnije, to je kada mjesec pobjegne iz orbite planeta domaćina i počne kružiti oko zvijezde domaćina.

Tada nebesko tijelo dobiva nadogradnju s mjeseca na planet ili Ploonet.

A Plooneti su velika stvar. Astronomi su otkrili da postojanje Plooneta može pomoći u rješavanju brojnih kozmičkih pojava.

A i naš mjesec jednog dana može postati Ploonet.

shutterstock

Lov na egzomjesece

Dok su istraživali svemir, astronomi su bili u potrazi za egzomjesecima; mjesecima koji kruže oko planeta u udaljenim Sunčevim sustavima.

A stručnjaci smatraju da bi egzomjeseci trebali biti uobičajeni u kozmosu. Napokon, naš Sunčev sustav ima mnoštvo mjeseci koji kruže oko naših različitih planeta.

Ali postoji samo jedan mali problem.

Do danas su napori za pronalaženje egzomjeseca bili minimalni.

A znanstvenici misle da znaju zašto.

Kako su izvijestili astrofizičari Mario Sucerquia sa Sveučilišta Antioquia u Medellinu u Kolumbiji i njegoove kolege, moramo pobliže proučiti vruće Jupitre.

Kako se plinski divovi probijaju, astronomi izvještavaju, sve bliže i bliže svojim zvijezdama, kombinirane gravitacijske sile planeta i zvijezda pružaju dodatnu energiju u mjesečevu orbitu, što na kraju dovodi do toga da Mjesec izlazi sve dalje i dalje od svojeg planeta domaćina, sve dok na kraju ne pobjegne.

“Taj bi se proces trebao dogoditi u svakom planetarnom sustavu koji se sastoji od divovskog planeta u vrlo bliskoj orbiti”, kaže Sucerquia.

“Dakle, plooneti bi trebali biti vrlo česti.”

No uočavanje Plooneta možda nije lak zadatak, jer su astronomi otkrili da ih se možda ne razlikuje od običnih planeta.

Postojanje Plooneta moglo bi nam pomoći objasniti nekoliko kozmičkih misterija.

Simulacije su otkrile da se polovica plooneta na kraju srušila na svoje planete i zvijezde u roku od pola milijuna godina, a druga preostala polovica srušila se u roku od milijun godina.

Otpadi nastali takvim udarcima mogli bi objasniti supermasivne prstenaste sustave koji se vide oko nekih planeta, poput 37 prstenova koji se nalaze oko egzoplaneta J1407b koji se nalazi 433,8 svjetlosnih godina od Zemlje, otkrili su astronomi.

Vrući Jupiteri su plinski divovi koji se nalaze izuzetno blizu zvijezda domaćina. Astronomi tvrde da ti divovski planeti nisu uvijek orbitirali svoje zvijezde tako usko, već su se kretali prema svojoj zvijezdi iz udaljenije orbite.