• Znanost
  • Znanstvenici pokrenuli prvu potragu za izvanzemaljskom tehnologijom na niskim frekvencijama u udaljenim galaksijama

Znanstvenici iz SETI Instituta, Berkeley SETI Istraživačkog Centra te Međunarodnog centra za radioastronomska istraživanja (ICRAR) najavili su inovativno istraživanje koje koristi Murchison Widefield Array (MWA) u Zapadnoj Australiji. Istraživanje, koje predvode dr. Chenoa Tremblay iz SETI Instituta i prof. Steven Tingay s Curtin Sveučilišta, prvi je pokušaj traženja znakova izvanzemaljske tehnologije u galaksijama izvan naše, fokusirajući se na niske radio frekvencije (100 MHz).

Ovo pionirsko istraživanje koristi široko promatračko polje (FOV) MWA teleskopa, što je omogućilo timu da u jednom promatranju pokrije približno 2.800 galaksija, od kojih za 1.300 znamo točnu udaljenost. Tradicionalno, potraga za izvanzemaljskom inteligencijom (SETI) bila je usmjerena na signale unutar naše galaksije. Ovaj novi pristup ide korak dalje, usmjeravajući se na daleke galaksije. Ova inovativna metoda traži znakove postojanja takozvanih super civilizacija – onih koje su tehnološki naprednije od naše. Kako bi poslali signal iz druge galaksije, takva bi civilizacija trebala imati tehnologiju dovoljno snažnu da koristi energiju svoje zvijezde ili čak nekoliko zvijezda unutar svoje galaksije.

“Ovaj rad predstavlja značajan korak naprijed u našim naporima da otkrijemo signale naprednih izvanzemaljskih civilizacija,” izjavila je dr. Tremblay. “Široko promatračko polje i niska frekvencijska osjetljivost MWA čine ga idealnim alatom za ovakvu vrstu istraživanja, a postavljene granice će usmjeravati buduća istraživanja.”

Iako ovo prvo istraživanje nije pronašlo nikakve tehnopotpise (znakove vanzemaljske tehnologije), pruža uvid koji će pomoći u usmjeravanju budućih potraga. Pokazalo je koliko je važno nastaviti istraživati različite radio frekvencije i koristiti jedinstvene mogućnosti teleskopa poput MWA.

“MWA nastavlja otvarati nove načine istraživanja svemira u potrazi za inteligentnim civilizacijama i tehnopotpisima, dok se istovremeno koriste isti podaci za proučavanje astrofizike zvijezda i galaksija. Ovaj rad je nov i inovativan, ali također postavlja temelje za buduća promatranja s još moćnijim teleskopima,” rekao je prof. Tingay, koji je ujedno i direktor MWA.

Ovo istraživanje naglašava važnost međunarodne suradnje i korištenja napredne tehnologije kako bi se proširilo naše razumijevanje svemira. SETI istražuje svemir u potrazi za znakovima inteligentnog života i radi na povećanju našeg znanja o kozmosu.