kozmos.hr
Tehnologija

Uspješno testiran revolucionarni hipersonični motor

Uspješno testiran revolucionarni hipersonični motor
objavljeno
Članstvo Kozmos.hr

Pridruži se zajednici koja podržava neovisno novinarstvo.

Članci bez oglasa. Ekskluzivan sadržaj samo za članove. Sve stiže na tvoj e-mail i dostupno je u tvom Buy Me a Coffee profilu.

✓ Ekskluzivni članci i analize
✓ Čitanje bez oglasa
✓ Dostava na e-mail + pristup u Buy Me a Coffee
Postani član »
Podržavaš istraživačko pisanje i razvoj novih serijala.

Tvrtka GE Aerospace je nedavno postigao značajan napredak u razvoju hipersoničnih tehnologija uspješno testirajući novi dvostruki hipersonični ramjet motor u svom Global Research Centru u Niskayuni, u New Yorku. Kako piše The Debrief, ovaj revolucionarni motor mogao bi dramatično povećati potisak i dolet hipersoničnih zrakoplovnih platformi, uključujući projektile i zrakoplove, za vojne i komercijalne svrhe.

“Brz napredak od dizajna do testiranja naglašava našu posvećenost inovacijama u hipersoničnim tehnologijama,” izjavila je Amy Gowder, predsjednica i izvršna direktorica sektora obrane i sustava u GE Aerospaceu. “Ova prekretnica pokazuje izniman talent i predanost našeg tima te potvrđuje našu poziciju lidera u hipersoničnom letu.”

Napredna tehnologija dvostrukog hipersoničnog ramjet motora

Ramjet motor koristi visokopojasni protok zraka za generiranje velike količine potiska u uvjetima gdje tipični turboventilatorski motori ne mogu raditi. Ramjeti koji rade iznad brzine zvuka nazivaju se scramjeti.

Novi dvostruki hipersonični ramjet sustav GE Aerospacea kombinira ovu tehnologiju s rotirajućom detonacijskom komorom (engl. rotating detonation combustion – RDC), naprednim oblikom generiranja energije. Ovi motori koriste detonacijske valove za izgaranje, što je učinkovitije od metoda u konvencionalnim zrakoplovnim motorima. Kombinacija ovih tehnologija mogla bi generirati potisak pri brzinama većim od Mach 5 (oko 6.400 km/h), što se smatra hipersoničnim.

Prethodni pokušaji dizajniranja ramjeta koji može raditi pri nadzvučnim i hipersoničnim brzinama suočili su se s velikim inženjerskim izazovima. Standardni ramjet na zrak može učinkovito raditi samo pri brzinama iznad Mach 3. No, inženjeri GE Aerospacea godinama rade na RDC motorima, eksperimentirajući u različitim uvjetima. Najnoviji dvostruki motor koristi stečeno znanje, omogućujući rad pri brzinama ispod Mach 3 i iznad Mach 5.

Kako piše The Debrief, GE Aerospace također radi na razvoju visokotemperaturnih materijala i elektronike koji mogu izdržati ekstremne uvjete hipersoničnog leta. To uključuje napredak u keramičkim matričnim kompozitima, silicij-karbidnoj elektronici i tehnologijama aditiva za gorivo.

“Uspješna demonstracija DMRJ s RDC-om rezultat je više od deset godina našeg rada na RDC-u,” izjavila je Gowder, naglašavajući važnost strateške akvizicije tvrtke Innoveering 2022. godine.

Impresivni rezultati testiranja

Najnoviji testovi, započeti u ožujku, održani su u GE-ovom pogonu za testiranje visokobrzinske propulzije u SAD-u. Tijekom testova, dvostruki ramjet motor postavljen je na platformu i ocijenjen u simuliranim nadzvučnim uvjetima protoka zraka. Svi testovi su bili uspješni, a motor je pokazao značajno poboljšane performanse protoka zraka u odnosu na prethodne ramjet motore.

“Testiranja su donijela obećavajuće rezultate,” izjavili su iz GE Aerospacea, “premašujući očekivanja performansi s trostrukim povećanjem protoka zraka u usporedbi s prethodno testiranim hipersoničnim tehnologijama.”

Mark Rettig, potpredsjednik i generalni direktor Edison Works Business and Technology Developmenta u GE Aerospaceu, izjavio je: “Uspješan razvoj i demonstracija GE-ovih tehnologija pozicionirat će nas kao vodećeg pružatelja hipersoničnih pogonskih sustava za naše kupce.”

“Okupili smo vrhunske stručnjake i strateški uložili kako bismo bili usklađeni s potrebama naših kupaca,” dodao je Rettig. “Značajni rezultati koje smo postigli do sada daju nam povjerenje da idemo u pravom smjeru.”

Tim koji stoji iza novog dvostrukog ramjet motora sada radi na smanjenju radne brzine motora i poboljšanju učinkovitosti RDC/Ramjeta.

“Robusne performanse tehnologije otvaraju put za sljedeću fazu razvoja,” zaključio je Rettig. “Fokusirat ćemo se na kontinuirana testiranja i demonstraciju tehnologije u skladu s našom mapom puta za integrirana visokobrzinska pogonska rješenja.”

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Podrži Kozmos.hr

Postani član i podrži nezavisno novinarstvo, i otključaj ekskluzivan sadržaj dostupan samo članovima.

Postani član »
Buy Me a Coffee članstvo
Članstvo Kozmos.hr

Pridruži se zajednici koja podržava neovisno novinarstvo.

Članci bez oglasa. Ekskluzivan sadržaj samo za članove. Sve stiže na tvoj e-mail i dostupno je u tvom Buy Me a Coffee profilu.

✓ Ekskluzivni članci i analize
✓ Čitanje bez oglasa
✓ Dostava na e-mail + pristup u Buy Me a Coffee
Postani član »
Podržavaš istraživačko pisanje i razvoj novih serijala.
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x