• Tehnologija
  • NASA testira sunčevu jedrilicu: Neočekivana rotacija u orbiti izaziva pažnju
Tehnologija

NASA testira sunčevu jedrilicu: Neočekivana rotacija u orbiti izaziva pažnju

Sunčeva Jedrilica NASA-e. Zasluge: NASA/Aero Animation/Ben Schweighart.

NASA je pokrenula ambiciozan eksperiment s tehnologijom sunčevih jedrilica, suočavajući se s izazovima stabilnosti letjelice, no agencija tvrdi da je sve pod kontrolom. Sunčeva jedrilica koristi radijacijski pritisak sunčevih zraka za pogon svemirske letjelice, omogućujući joj postizanje velikih brzina bez potrebe za gorivom. NASA-in Advanced Composite Solar Sail System (ACS3), lansiran 23. travnja 2024., dizajniran je kako bi testirao ovu tehnologiju. Satelit CubeSat, veličine mikrovalne pećnice, uspješno je 29. kolovoza razvio veliko jedro u Zemljinoj orbiti.

Međutim, satelit se sada neočekivano počeo okretati u orbiti. Iako to izaziva zabrinutost, NASA tvrdi da je rotacija dio planiranog procesa testiranja. Marco Langbroek sa Tehnološkog sveučilišta Delft primijetio je promjene u svjetlini satelita, što sugerira da se letjelica okreće. Iako je rotacija satelita neuobičajena, NASA i dalje prati situaciju i smatra da je sve pod kontrolom. Misija ACS3 nije prva sunčeva jedrilica u Zemljinoj orbiti, no NASA-ina upotreba laganih kompozitnih materijala otvara nove mogućnosti za dublje svemirske misije bez potrebe za tradicionalnim pogonima. Ovaj eksperiment ima potencijal promijeniti način na koji istražujemo svemir.