• Svemir
  • Misija Juno bilježi šarene i kaotične oblake na Jupiteru

Misija Juno bilježi šarene i kaotične oblake na Jupiteru

Misija Juno bilježi šarene i kaotične oblake na Jupiteru.

Tijekom svog 61. bliskog preleta Jupitera 12. svibnja 2024. godine, svemirska letjelica Juno NASA-e snimila je ovu koloristički pojačanu fotografiju sjeverne hemisfere divovskog planeta. Slika pruža detaljan pogled na kaotične oblake i ciklonske oluje u području koje znanstvenici nazivaju “regija savijenih filamentarnih struktura”.

U ovim područjima, mlazovi koji stvaraju poznate prugaste uzorke u Jupiterovim oblacima se raspadaju, što dovodi do turbulentnih uzoraka i struktura oblaka koje se brzo mijenjaju tijekom samo nekoliko dana. Građanski znanstvenik Gary Eason obradio je ovu fotografiju koristeći sirove podatke iz instrumenta JunoCam, primjenjujući digitalne tehnike obrade za poboljšanje boje i jasnoće.

U trenutku kada je snimka napravljena, svemirska letjelica Juno bila je otprilike 29.000 kilometara iznad vrhova Jupiterovih oblaka, na širini od oko 68 stupnjeva sjeverno od ekvatora.

Juno otkriva složenost Jupiterove atmosfere

Kaotični oblaci i ciklonske oluje vidljive na snimci pružaju znanstvenicima dragocjene informacije o dinamici Jupiterove atmosfere. Mlazovi, koji su odgovorni za poznate prugaste uzorke na planetu, igraju ključnu ulogu u stvaranju ovih kompleksnih struktura oblaka.

Sudjelovanje građanskih znanstvenika, poput Garyja Easona, igra značajnu ulogu u analizi podataka prikupljenih od strane Juno misije. Korištenjem naprednih tehnika digitalne obrade, Eason je uspio istaknuti ključne detalje i boje na slici, omogućujući znanstvenicima bolji uvid u procese koji se odvijaju u Jupiterovoj atmosferi.

Misija Juno ima za cilj istražiti unutarnju strukturu Jupitera, njegovu atmosferu i magnetosferu, kako bi znanstvenici mogli bolje razumjeti procese koji oblikuju najveći planet u Sunčevom sustavu. Svaka snimka i podatak prikupljeni tijekom ovih preleta pomažu u otkrivanju novih detalja o ovom fascinantnom planetu