Astronomija

Milijarde kozmičkih objekata snimljeno u novom istraživanju

Mlijecna staza - bilijuni zvijezda (Curiosmos)

Nova opširna studija Mliječne staze snimila je nevjerojatnih 3.32 milijarde nebeskih objekata, postajući tako najopsežniji katalog te vrste do sada.

Novo istraživanje

Astronomi su dovršili kozmičko istraživanje golemih razmjera koje je ponudilo uvide bez presedana! Naime, u sklopu studije – fokusirane na našu galaksiju Mliječnu stazu – a otkriven je i zapanjujući broj nikad prije viđenih objekata. Novo istraživanje, koje je detaljno opisano na web stranici Harvard and Smithsonian Center for Astrophysics, otkriva dijelove galaksije (južnu galaktičku ravninu) koje astronomi nikad prije nisu istraživali.

Ova slika, koja je prepuna zvijezda i tamnih oblaka prašine, tek je mali isječak novog istraživanja Mliječne staze (©DECaPS2, DOE, FNAL, DECam, CTIO, NOIRLab, NSF, AURA, E. Slawik, M. Zamani, D. de Martin).

Među fotografijama vidimo središte naše galaksije koje odudara izbočinom sjajnih plavkastih zvijezda. Istraživanje je bilo moguće zahvaljujući kameri za tamnu energiju – jedinstvenom instrumentu priključenom na 4-metarski teleskop Víctor M. Blanco na Međuameričkom opservatoriju Cerro Tololo (Cerro Tololo Inter-American Observatory ili CTIO), programu NSF-ovog NOIRLaba. Jedinstveni položaj zvjezdarnice, na nadmorskoj visini od 2200 metara, pruža joj neusporediv pogled na južnu polutku.

Nova kozmička karta otkriva 540 zvijezda i planeta

Skup podataka

Još 2017. godine znanstvenici su objavili prvu zbirku podataka prikupljenih istraživanjem Dark Energy Camera Plane Surveya. Zajedno s novodobivenim podatcima istraživanje pokriva područje od čak 6.5% noćnog neba. Iako se to možda ne čini tako puno riječ je o površini otprilike je 13 000 puta većoj od kutne površine punog Mjeseca.

Astronomi su objavili gigantski pregled galaktičke ravnine Mliječne staze. Novi skup podataka sadrži nevjerojatnih 3.32 milijarde nebeskih tijela – uvjerljivo najveći takav katalog dosad (©DECaPS2, DOE, FNAL, DECam, CTIO, NOIRLab, NSF, AURA, E. Slawik, M. Zamani, D. de Martin).
Astronomi su objavili detaljan pregled galaktičke ravnine Mliječne staze. Novi skup podataka sadrži nevjerojatnih 3.32 milijarde nebeskih tijela – uvjerljivo najveći takav katalog dosad (©DECaPS2, DOE, FNAL, DECam, CTIO, NOIRLab, NSF, AURA, E. Slawik, M. Zamani, D. de Martin).

Dobivanje tako golemog skupa podataka nije bio lak zadatak za astronome. Međutim, njihovo uspješno istraživanje dovelo ih je do snimanja nevjerojatnih 3.32 milijarde kozmičkih objekata. Istraživanje je trajalo dvije godine te uključivalo više od 260 sati promatranja koja su u konačnici rezultirala skupom podataka od otprilike deset terabajta. Skup podataka je izvanredan i zato što se većina zvijezda i galaktičke prašine naše galaksije nalazi unutar ovog spiralnog diska (svijetla traka koja se proteže preko slike). Klikom ovdje možete otvoriti interaktivnu kartu s mogućnošću navigacije i zumiranja.

Istražite svemir s novom interaktivnom kartom