Kolika je zapravo veličina prve snimljene crne rupe?

Sad kad je povijest prepravljena i svi smo vidjeli prvu izravnu sliku crne rupe smještene u središtu galaksije udaljene više od 50 milijuna svjetlosnih godina, pitanje je koliko je velika ta ‘supermasivna crna rupa’ ?

Monstruozna crna rupa nalazi se u galaksiji Messier 87 koja ima radijus od oko 60 000 svjetlosnih godina. Ovo je relativno malo, zato što naša galaksija, Mliječni put, ima nešto više od 100 000 svjetlosnih godina.

No, usprkos činjenici da i Messier 87 i Mliječna staza imaju crne rupe u samom središtu, mase crnih rupa znatno se razlikuju.

Zapravo, prema najnovijim izračunima, crna rupa u središtu M87 ima masivnih 6,5 milijardi našeg sunca, čija je širina 40 milijardi kilometara – ili je gotovo tri milijuna puta veća od našeg planeta.

To znači da crna rupa nije samo velika, ona je ogromna.

Crna rupa je toliko moćna da u sebi ima neviđene količine energije, toliko da čak ni svjetlost nema sposobnost da pobjegne iz njenih kozmičkih ralja. Zapravo, kako napominje Science Alert, da bi imao i male mogućnosti za bijeg, foton bi trebao biti udaljen oko 18.000.000.000 kilometara od sredine Crne rupe ili na oko 122 puta većoj udaljenosti nego onoj između Zemlje i Sunca.

Kada bi bio imalo bliže, proždrjelo bi ga masivno kozmičko čudovište.

I dok znamo da je ta crna rupa doista moćna i zapanjujuće velika, to zapravo ne možemo staviti u nikakvo mjerilo. Tako je bilo sve dok Randall Munroe iz XKCD nije napravio upravo to, sliku koja pokazuje M87 crnu rupu u usporedbi s našim Sunčevim sustavom.

Evo nedavno fotografirane crne rupe M87 i našeg malog i kozmički beznačajnog Sunčevog sustava u usporedbi s neobičnom veličinom kozmičkog čudovišta u središtu daleke galaksije.