• Svemir
  • Revolucionarna nova slika crne rupe s prethodno neviđenim značajkama

Revolucionarna nova slika crne rupe s prethodno neviđenim značajkama

Znanstvenici su uspjeli snimiti nove slike crne rupe M87 i izmjeriti jakost njezinog magnetskog polja

Suradnja s teleskopom Horizon (EHT) pokazala je prvu sliku sjene supermasivne crne rupe u galaksiji M87 u polariziranom svjetlu. Astronomi su uspjeli odrediti jakost magnetskog polja u blizini crne rupe i izgraditi sliku linija polja, kao i saznati parametre plazme.

EHT (Event Horizon Telescope) globalni je ultradugi bazni radio interferometar koji se sastoji od osam zvjezdarnica i djeluje na valnoj duljini od 1,3 milimetra.

Sinkronizacijom rada pojedinih teleskopa pomoću atomskih satova i upotrebom superračunala za obradu podataka, projekt je uspio postići svoj glavni cilj. Prvi put u povijesti dobiti sliku sjene supermasivne crne rupe u središtu aktivne eliptične galaksije M87 i čak vidjeti njezine oscilacije.

ALMA slika mlaza M87 u polariziranoj svjetlosti. Izvor: ALMA zvjezdarnica (ESO AstronomyNAOJ / NRAO), Goddi i sur.

Uz to, znanstvenici su mogli vidjeti daleki blazar – 3C 279. Očekuje se da će kako se projekt bude razvijao i novi teleskopi biti uključeni u njegov sastav, astronomi moći proširiti raspon valnih duljina rada i dobiti sliku sjene supermasivna crna rupa u središtu Mliječne staze.

Novi radovi objavljeni u suradnji s EHT-om opisuju rezultate analize polarimetrijskih promatranja crne rupe galaksije M87 u travnju 2017. godine.

Polarizirano sinkrotronsko zračenje nosi informacije o konfiguraciji magnetskog polja i svojstvima magnetizirane plazme u blizini crne rupe, što omogućuje ispitivanje modela nakupljanja tvari na crnu rupu i mehanizama nastanka relativističkog mlaza.

Supermasivna crna rupa M87 i mlaz koji se ovdje vidi s tri udaljenosti u polariziranom svjetlu. Izvori: EHT collaboration; Zvjezdarnica ALMA (ESO Astronomy / NAOJ / NRAO), Goddi i sur .; VLBA (NRAO), Kravčenko i sur .; J. C. Algaba, I. Martí-Vidal

Kao rezultat toga, astronomi su snimili prvu polariziranu sliku sjene supermasivne crne rupe u M87. Istraživači su uspjeli odrediti prosječnu elektronsku gustoću plazme u području emitiranja u blizini crne rupe, jednaku 10 4-7 čestica po kubičnom centimetru.

Također su izmjerili jakost magnetskog polja jednaku 1–30 gaussa i temperaturu elektrona plazme jednaku (1–12) × 10 10 kelvina. Uz to, znanstvenici su uspjeli procijeniti prosječnu brzinu nakupljanja tvari na crnu rupu, jednaku (3–20) × 10 -4 solarne mase godišnje.

Prema njima, podatke promatranja najbolje opisuje magnetohidrodinamički model jako magnetizirane plazme, koji ukazuje na važnu ulogu magnetskog polja u neposrednoj blizini crne rupe tijekom stvaranja relativističkog mlaza.

Ovo će otkriće pomoći znanstvenicima da konačno shvate ponašanje materije u regijama uz crnu rupu, u ovom slučaju M87. To je nešto što se istraživalo desetljećima, a ipak, prva slika sjene crne rupe snimljena je i otkrivena tek sada.

Pridružite se raspraviu u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram-t.me/kozmoshr

• Collaboration, T., Akiyama1, K., Algaba4, J., Alberdi5, A., Alef6, W., Anantua3, R., . . . Https://orcid.org/0000-0002-9774-3606, S. (2021, March 24). First M87 Event Horizon Telescope Results. VII. Polarization of the Ring.
• Collaboration, T., Akiyama1, K., Algaba4, J., Alberdi5, A., Alef6, W., Anantua3, R., . . . Https://orcid.org/0000-0002-9774-3606, S. (2021, March 24). First M87 Event Horizon Telescope Results. VIII. Magnetic Field Structure near The Event Horizon.
• ESO. (n.d.). Astronomers image magnetic fields at the edge of m87’s black hole.

Voliš naš sadržaj? Počasti nas sa kavom.

Buy Me a Coffee