Artemis 1 na pola puta do Mjeseca snimio Zemlju

Zemlja snimljena svemirskom letjelicom Artemis 1 Orion. Izvor: Nasa.gov.

NASA-ina svemirska letjelica Orion snimila je crno-bijelu fotografiju Zemlje. Fotografija je snimljena na pola puta do Mjeseca, drugog dana 25,5-dnevne misije Artemis I.

Orion snimio Zemlju na pola puta prema Mjesecu

Optička navigacijska kamera na NASA-inoj svemirskoj letjelici Orion snimila je crno-bijelu fotografiju Zemlje. Fotografija je snimljena na pola puta do Mjeseca drugog dana 25,5-dnevne misije Artemis I.

Orionova optička navigacijska kamera periodički snima Zemlju i Mjesec u različitim fazama i na različitim udaljenostima. Na temelju toga, stručnjacima iz NASA-e dostupna je velika zbirka podataka za provjeru učinkovitosti letjelice, kao i metode za određivanje njene lokacije u svemiru pod različitim uvjetima osvjetljenja u budućim misijama. Tim koji vodi misiju također je aktivirao demo tehnologiju Callisto tvrtke Lockheed Martin koja je nastala u suradnji između Amazona i Cisca.

Zemlja snimljena svemirskom letjelicom Artemis 1 Orion. Izvor: Nasa.gov.
Crno-bijela fotografija Zemlje koju je snimila svemirska letjelica Artemis 1 Orion na pola puta prema Mjesecu. Izvor: JSC / Nasa.gov.

Kontrolori leta aktivirali su solarne panele, dok je službenik za integrirane komunikacije (INCO), testirao brzinu WiFi veze između kamere na vrhu solarnih panela i njenog kontrolora. Stručnjaci su također morali odrediti najprikladniju poziciju letjelice kako bi se osigurao što učinkovitiji prijenos slikovnih datoteka.

Testiranje i još testiranja

U pilotskoj kabini Oriona, Callisto testira tehnologiju za video i glasovni prijenos koja bi mogla koristiti astronautima na budućoj misiji. Letjelici je potrebno šest dana od lansiranja da bi stigla do Mjesečeve orbite. Pomoćni motori priključeni na europski servisni modul i kapsulu Orion, pokreću se kako bi pomogli letjelici u ispravljanju njene putanje.

Ulaskom u Mjesečevu sferu utjecaja, Orionova primarna gravitacijska sila prema kojoj se mora orijentirati, bit će ona s Mjeseca, a ne sa Zemlje. Svemirska letjelica bit će usmjerena dalje od Mjeseca u daleku retrogradnu orbitu uz pomoć posebnog bočnog pogona koji će joj zajedno s Mjesečevom gravitacijom dati dodatno ubrzanje.

Pri svom najbližem preletu, Orion će se približiti na otprilike 120 kilometara iznad Mjesečeve površine. Četiri dana kasnije, Orion će biti usmjeren u daleku retrogradnu orbitu pomoću drugog startup pogona kojeg koristi Europski servisni modul. Ova orbita trajat će oko tjedan dana kako bi stručnjaci testirali sustav svemirske letjelice.