Jeste li znali?

10 stvari koje vjerojatno niste znali o ‘dijamantnom’ planetu 55 Cancri e

Planet 55 Cancri e vrlo je blizu svog sunca. Rotaciju oko zvijezde obavi za samo 18 sati što znači da mu je godina kraća od jednog zemaljskog dana.

Svemir je neobično mjesto. U našoj dragoj galaksiji postoji planet sastavljen od čistog dijamanta. Da, dobro ste čuli. Znanstvenici su 2004. bili zapanjeni otkrićem „55 Cancri e“. Nitko nije očekivao planet, duplo veći od Zemlje čiji se plašt sastoji od grafita, a kora od dijamanta. Slijedi deset zanimljivih činjenica u vezi 55 Cancri e, dijamantnog planeta naše galaksije.

Dijamantni planet otkriven je 2004.

Kako je ranije navedeno, ovaj planet otkriven je 2004. Astronomi su isprve promatrali zvijezdu 55 Cancri A, jednu od dvije u binarnom sustavu udaljenom 40 svjetlosnih godina od Zemlje, u konstelaciji Raka. Netom prije otkrića 55 Cancri e, istraživanja su dokazala postojanje četiri druga planetu u sustavu.

Svemirski teleskop Spitzer

svemirski teleskop Spitzer promatrao je 55 Cancri e. Znanstvenici su primijetili da je planet drugačiji od onog što su ranije očekivali. Mislilo se da je gust i pun stijenja, ali Spitzer je, naprotiv, davao naznake da se radi o zdravom omjeru elemenata i spojeva te visokoj površinskoj temperaturi. Njegovi plinovi nalazili su se u polu-tekućem stanju.

Netočna opažanja o 55 Cancri e

Znanstvenici su smatrali da je sličan našoj Zemlji, no to nije bio slučaj. 55 Cancri e, ima duplo veći radijus od našeg planeta i osam puta veću masu. Najdublji je unutar svog 55 Cancri sustava i zato ima površinsku temperaturu od 2150 oC.

Zašto je 55 Cancri e sastavljen od dijamanta

Njegov zvjezdani sustav sagrađen je od ugljika, željeza i silikona. Milijuni godina pritiska i topline polako su pretvarale planet u gigantski dijamant. Prema znanstvenicima sa Yalea, približno trećinu njegove mase čine dijamanti. To je nekoliko trilijuna puta više dijamanta nego što je iskopano na Zemlji.

55 Cancri e  je najmanji planet svog sustava

55 Cancri e najmanji je planet u svom sustavu. Vrlo je blizu svoje zvijezde. Za jednu rotaciju treba mu samo 18 sati. To znači da je jedna godina na dijamantnom divu traje 18 sati na Zemlji. Interesantno, zar ne?

Znanstvenici su mislili da se radi o plinovitom divu

Što se tiče karakteristika ovog egzoplaneta, znanstvenici su vjerovali da je 55 Cancri e mali plinoviti div sličan Neptunu. Nisu ga imali prilike detaljno proučavati jer je bio predaleko. Činjenica jest da planet ima jako neuobičajene značajke.

Spitzer je promatrao 55 Cancri e od 15.6. do 15.7.2012.

Prema podacima NASA-e, Spitzer je promatrao planet pomoću kamere posebno dizajnirane za gledanje infracrvenog svijetla, inače nevidljivog ljudskom oku.

Dijamantni planet nema atmosferu

Neki znanstvenici tvrde da na dijamantnom planetu ne postoji atmosfera, no to još nije potvrđeno i ostaje misterijom. Treba nama razvijenija tehnologija kako bi mogli bolje proučiti 55 Cancri e.

Stručnjaci su smatrali da dijamantni planet sadrži vruću vodu

Astronomi su mislili da 55 Cancri e sadrži velike količine izrazito ugrijane vode zbog pretpostavke da je njegov kemijski sastav sličan onom Zemlje. Nova istraživanja ipak pokazuju da na njemu uopće nema vode.

Brojni dijamantni planeti nalaze se u svemiru

Znanstvenici vjeruju da postoji još sličnih egzoplaneta u svemiru premda je njegov sastav uistinu jedinstven.

Kako smo već objasnili, planet je jako daleko od Zemlje. Nemoguće je poslati sondu na udaljenost od preko 40 svjetlosnih godina. Nažalost, trenutno nemamo adekvatnu opremu.