• Svemir
  • Upoznajte “Earth Pi” Egzoplanet koji okruži oko svoje zvijezde svakih 3,14 dana

Upoznajte “Earth Pi” Egzoplanet koji okruži oko svoje zvijezde svakih 3,14 dana

Umjetnička ilustracija dalekog egzoplaneta. Shutterstock

Ovaj egzoplanet okruži oko svoje zvijezde, ultrahladnog patuljka, svakih 3,14 dana.

Svemir je nevjerojatno mjesto. Čini se da svakog dana saznajemo koliko malo znamo o njemu. Svako novo otkriće nudi neviđen uvid u čuda svemira u kojem živimo.

Znanstvenici su otkrili planet koji su nazvali “Earth Pi“.

To je planet veličine Zemlje koji se okreće oko svoje zvijezde svakih 3,14 dana, u orbiti koja podsjeća na univerzalnu matematičku konstantu.

Istraživači s MIT-a (Massachusetts Institute of Technology) i drugih institucija otkrili su signale s planeta u podacima koje je 2017. godine prikupio NASA-in svemirski teleskop Kepler K2.

SPECULOOS je kratica za Search for Habitable Planets EClipsing ULtra-cOOl Stars. SPECULOOS je mreža promatračkih teleskopa sastavljena od četiri jednometarske pozicije u čileanskoj pustinji Atacama. SPECULOOS ima mogućnost skenirati nebo preko južne hemisfere na neviđen način.

SPECULOOS se širi. Znanstvenici su nedavno instalirali petu zvjezdarnicu, koja je postala prvi teleskop program smješten na sjevernoj hemisferi. Točnije, SPECULOOS je dizajniran za traženje planeta sličnih Zemlji koji kruže oko ultrahladnih patuljaka, zvijezda kojima nedostaje odsjaj puno svjetlijih i većih zvijezda, otkrili su astronomi.

Službena oznaka egzoplaneta je K2 315b, a to je 315. planetarni sustav koji je otkriven korištenjem K2 podataka.

Do sada, astronomska promatranja sugeriraju da Earth Pi ima radijus od oko 0,95 Zemljinog, što je čini planetom veličine Zemlje.

Egzoplanet se vrti oko hladne zvijezde male mase za koju se vjeruje da nije veća od jedne petine naše zvijezde.

Planeta se kreće oko zvijezde svakih 3,14 dana, krečući se kroz svemir brzinom 81 kilometar u sekundi ili oko 181.000 milja na sat.

Iako masa egzoplaneta još uvijek nije utvrđena, astronomi vjeruju da je planet stjenovit, sličan Zemlji.

Bez obzira na to, svijet vjerojatno neće biti nastanjiv, s obzirom na njegovu izuzetno blisku orbitu do zvijezde. Astronomi znaju da bi površinska temperatura od 450 kelvina ili oko 176 Celzijevih stupnjeva onemogućila život kakav poznajemo.

“Ovo bi bilo prevruće da bi bilo nastanjivo u uobičajenom smislu tog izraza. ” Objasnio je Prajwal Niraula, student postdiplomskog studija na Odjelu za zemlju, atmosferu i planetarne znanosti MIT-a (EAPS).

Astronomi traže zvijezde s znakovima tanista, povremenim smanjenjem sjaja zvijezde, što nagovještava mogućnost zvijezde da pređe put između zvijezde i naše točke promatranja. Prije nekoliko mjeseci, istraživači su u okviru druge promatračke misije svemirskog teleskopa Kepler primijetili hladnog patuljka koji je izgledao nešto topliji od uobičajeno prihvaćenog praga za ultrahladne patuljke.

Prije tri godine svemirski teleskop Kepler okrenuo se prema dijelu neba gdje se nalazio hladni patuljak – u podacima K2 nazvan EPIC 249631677.

Na kraju je Niraula odlučno pomno pročešljala podatke iz tog razdoblja i naišla na signal.

Zapravo je u podacima naišao na 20 signala koji pokazuju čak 20 padova sjaja zvijezde. Zanimljivo je da se utvrdilo da se ponavljaju svakih 3,14 dana. Nakon uočavanja egzoplanete u podacima, sljedeći je korak bio pogledati zvijezdu sa SPECULOOS-om, ali da bi to učinili, prvo su morali pronaći vrijeme kada će izvršiti promatranja kako bi vidjeli kako planet prolazi pored svoje zvijezde.

Znanstvenici su razvili algoritam koji im je omogućio predviđanje tranzita. To je pomoglo istraživačima da suzi te tranzite na nekoliko noći u veljači 2020.

Usmjerili su SPECULOOS-ove teleskope u smjeru zvijezde i uspjeli promatrati čak tri kristalno čista tranzita, dokazujući da je planet kružio oko sunca svakih 3,14 dana.

Tri tranzita promatrana su mrežnim teleskopima Južne hemisfere, a jedan SPECULOOS-ovim teleskopom Artemis na sjevernoj hemisferi.

Uz pomoć podataka dobivenih Keplerovim svemirskim teleskopom i naknadnih promatranja SPECULOOS-a, astronomi su pronašli planet koji su nazvali Zemlja Pi.

News MIT / The Astronomical Journal