• Astronomija
  • Telescope Live: Nova platforma za sve ljubitelje astronomije i astrofotografije
Astronomija

Telescope Live: Nova platforma za sve ljubitelje astronomije i astrofotografije

Izvor: Telescope.live.

Telescope Live je online platforma za sve ljubitelje astronomije i astrofotografije.

Nova platforma

Nastao je 2016. godine u R&D laboratorijima u Konica Minolti u suradnji sa University College London, kao dio većeg programa za distribuiranu robotiku. U travnju 2020. program je nastavio svoj put kao dio engleskog startup-a Spaceflux Ltd.

Osnivači su proputovali svijetom u potrazi za najboljim lokacijama za njihovih 9 teleskopa. Mjesta su se birala na temelju vidljivosti i preglednosti noćnog neba, kako bi se pružila izvanredna kvaliteta astrofotografija svim zainteresiranima.

Izdvojene su tri najbolje lokacije za astronomiju, koje se ističu po broju čistih noći. To su: IC Astronomy, Španjolska, El Sauce opservatorij Chile i Heaven’s Mirror opservatorij u Australiji.

Platforma se sastoji od stavki: Glavne funkcije, Nauči, Galerija i Cijene.

Glavne funkcije

U glavne značajke stranice spadaju: One-click opservacije, Pro datasets i Napredne značajke.

One-click opservacije su idealne za početnike koji se tek upuštaju u svijet astrofotografije i/ili astronomije. Jednostavne su za korištenje i pružaju visokokvalitetne fotografije u nekoliko sati/dana. Pruža korisnicima mogućnosti promatranja noćnog neba i svemirskih objekata bez prethodnog znanja materije, usluga je po pristupačnoj cijeni te je edukacijskog karaktera.

Pro Datasets su naprednije značajke osmišljene za educiranije korisnike i ljubitelje obrade fotografija. Predstavljaju kompletne setove neobrađenih astrofotografija koje se svakodnevno prikupljaju iz mreže teleskopa. Pro Datasets pružaju mogućnost gledanja video tečajeva u svrhu produbljivanja znanja obrade i uređivanja prikupljenih primjeraka. Dobiveni rezultat je u obliku monokromatske slike koja je osnova za daljnju obradu pomoću softwera kao što su: Photoshop i PixInsight.

Napredne značajke su osmišljene za iskusnije i zahtjevnije astrofotografe. Omogućuju pristup najkvalitetnijim neobrađenim prikazima te dopuštaju unaprjeđenje i uređenje svakog promatranog detalja. Ishod je monokromatska slika kao i kod Pro Datasets koja se uz pomoć Photoshopa ili nekog drugog softwera ide na daljnju obradu.

Nauči

U ovu sekciju ulaze edukacijski materijali. Razvrstani su kroz: blog, akademiju i video tečajeve.

Blog je primarni izvor informacija o astronomiji, o novim otkrićima, o načinima identifikacije pojava i objekata. Pruža jedinstven i pristupačan uvid u naš svemir te služi kao izvrsna podloga za učenje i proširivanje znanja. Akademija je proširenje znanja sa amaterskog čitanja na podrobnije razumijevanje svih pojmova u blogu. To je skup izvora podataka koji definiraju svaki astronomski pojam za detaljnije proučavanje. Za kompletan doživljaj platforme i maksimalno iskorištenje svih dostupnih resursa, dostupni su i video tečajevi koji prikazuju obradu astrofotografija i podučavaju korisnike najboljim tehnikama procesuiranja slika. Podijeljeni su na početničke, na tehničke i na master classes kako bi zadovoljili sve zahtjeve svojih diferenciranih korisnika.

Na stranici se može pronaći galerija koja sadrži prikaze galaksija, zvijezda,zviježđa, nebula i raznih astronomskih fenomena.

Važan aspekt platforme je i spajanje profesionalnih astronoma i astrofotografa sa ostatkom svijeta.

Planetary imaging vs. Deep sky observations

Do sad razmatrane opcije spadaju pod Deep Sky Observations tj. promatranje nebula, galaksija i zviježđa, dok Planetary Imaging predstavlja promatranje planeta solarnog sustava. Razlikuju se po načinu prikupljanja fotografija i po potrebnoj instrumentaciji. Što se tiče potonjeg, koriste se CMOS kamere zbog kratkog vremena integracije potrebnog za ovakvu vrstu promatranja. Potrebna je i visoka rezolucija za prikazivanje slika planeta i solarnog sustava, što se sve dobiva pomoću najvećeg dostupnog teleskopa. Pripremljena su dva modaliteta opservacija: Uživo sa naprednim značajkama i putem Pro Datasets.

Pro Datasets dopušta preuzimanje neobrađenih fotografija, dok modalitet Uživo daje korisniku mogućnost upravljanja teleskopom i dobivanje neobrađenih slika planeta, uz pomoć tutora Damiana Peach. Prije sudjelovanja u ovim sesijama uživo, naglašava se potreba poznavanja procesa Planetary Imaging.

Telescope Live je jedinstvena prilika za sve koji se žele baviti astrofotografijom, bili početnici ili iskusni poznavatelji. Zbog svog bogatog sadržaja i profesionalne opreme, predstavlja sveobuhvatni priručnik o astronomiji.

The New Home For Astrophotography and Remote Imaging, Online Access to a Global Network of 10 Robotic Telescopes, Telescope.live (pristupljeno 14. listopada 2021.)