Astronomija

Preoblikovanje zakrivljenosti prostor-vremena?

Suvremena fizika suočava se s ozbiljnim zadatkom u oblikovanju ujedinjenog pristupa objašnjavanju fenomena širom kozmosa i mikroskopskog kvantnog svijeta. Više od stoljeća, teorija opće relativnosti bila je naš vodič u razumijevanju svemira u velikom. Ova teorija, koja je izdržala test raznih pokušaja osporavanja, bila je plod Albert Einsteina kako bi objasnio prirodu gravitacije putem zakrivljenosti prostor-vremena.

Unatoč preostalim misterijima koji okružuju tamnu materiju i tamnu energiju, opća relativnost ostaje vodeći alat za istraživanje prošlosti svemira i projekcije njegove budućnosti.

S druge strane, kvantna mehanika ulazi na scenu kako bi razotkrila složenosti atomskog i subatomskog svijeta. U oštrom kontrastu s općom relativnošću, koristi ravno prostor-vrijeme i različit matematički okvir, radikalno mijenjajući našu percepciju stvarnosti.

U kvantnom svijetu, svijet oko nas je zamagljenje vjerojatnih događaja, svaki samo odrediv do određene preciznosti.

Probojni članak u Frontiers in Physics od Piotra Ogonowskog s Kozminskog sveučilišta u Varšavi predstavlja metodu koja spaja ova dva različita opisa. Otkriće se usredotočuje na matematičku konstrukciju poznatu kao Alena Tensor. Ovaj tenzor omogućava glatko moduliranje zakrivljenosti prostor-vremena, integrirajući se bez problema u Einsteinove poljske jednadžbe u zakrivljenim prostorima i smještajući klasične relativističke i kvantne metode u ravne prostore.

Ogonowskijeva istraživanja pokazala su da je ovaj mehanizam prilagodbe primjenjiv na gravitaciju i elektromagnetizam te da može uključiti dodatna polja. To ukazuje na mogućnost pomirenja ovih povijesno različitih teorija, omogućujući glatku tranziciju između zakrivljenog prostor-vremena opće relativnosti i ravne strukture kvantne mehanike.

Zanimljiv nusproizvod ove metodologije je ponašanje određenog elementa jednadžbe (invarijant polja) slično kozmološkoj konstanti u Einsteinovim poljskim jednadžbama, potencijalno rasvjetljavajući enigmu tamne energije. Nadalje, nagovještava postojanje dodatne sile, moguće osvjetljavajući neuhvatljivu prirodu tamne rvari.

Ipak, svaki uspjeh ima svoju cijenu.

Nalazi ne označavaju kraj potrage za ujedinjenom teorijom. Potrebna su opsežna istraživanja i pažljivo usklađivanje opisa polja. Ipak, ovaj novi put nudi tračak nade i uzbudljiv smjer za buduća istraživanja. Ako se ovaj pristup pokaže valjanim, mogao bi revolucionirati naše razumijevanje, sugerirajući da su naš svemir i njegove komponente u osnovi dinamična polja, s prostor-vremenom koji je samo interpretativna leća. Ova radikalna ideja stoji kao najdublji implikacija jednadžbi Alena Tensora.

Izvori –Istraživači razvijaju metodu za “ispravljanje” prostor-vremena po potrebi. (2024), Phys.orgphys.org (pristupljeno 2024.)