Ovako zvuči crna rupa prema NASA-i

Američka NASA nedavno je na društvenim mrežama podijelila audio zapis u kojem su rekreirali zvuk crne rupe.

Zastrašujući zvuk crne rupe

NASA je ovog tjedna na svojim web-stranicama podijelila audio zapis koji omogućuje slušateljima da čuju kako bi zvučala crna rupa kada bi je uopće bili u stanju čuti. Nema potrebe objašnjavati da je zvuk pomalo zastrašujući.

Zvuk je rekreirao tim pod nazivom NASA Exoplanets koji se inače bavi drugim planetima te informacijama vezanim za svemir izvan našeg Sunčevog sustava.

Prošle nedjelje na društvenoj mreži Twitter objavili su video isječak dugačak 34 sekunde, usput objašnjavajući kako postoji česta zabluda da u svemiru nema zvuka.

Znanstvenici iz tima NASA Exoplanets također su objasnili kako “grupa galaksija sadrži toliko plina da smo bili u stanju uhvatiti njihov stvarni zvuk. Ovdje smo ga dodatno pojačali i pomiješali s nekim drugim podacima kako biste mogli čuti zvuk crne rupe.”

U ovom slučaju radi se o klasteru galaksija po imenu Perzej koji je udaljen od Zemlje oko 240 milijuna svjetlosnih godina.

Zvuk možete čuti na priloženom video-zapisu objavljenom na službenom kanalu NASA’s Marshall Space Flight Center. Doista zvuči kao da je iz horora filma.

Znanstvenici prvi put uočili kako crna rupa proždire neutronsku zvijezdu

Galaktički klaster Perzej i pripadajuća crna rupa

NASA je ranije ove godine objavila takozvanu sonifikaciju galaksijskog klaster Perzej, objašnjavajući kako su još 2003. primijetili zvukove koji dolaze iz crne rupe u spomenutoj galaksiji.

“To je iz razloga što su astronomi otkrili da naleti pritiska koje šalje crna rupa uzrokuju svojevrsne valove u vrućem plinu unutar klastera koji se mogu ‘prevesti’ u auditivnu notu. Međutim radi se o noti koju ljudi ne mogu čuti jer se nalazi nekih 57 oktava ispod srednjeg C”, navode NASA-ini dužnosnici u priopćenju za javnost.

Otkrivena prva ‘slobodno lutajuća’ crna rupa

Audio zapis postao viralan na društvenim mrežama

Signali se mogu “čuti tek između 144 kvadrilijuna i 288 kvadrilijuna puta višoj frekvencije od svoje izvorne”, dodali su iz NASA. Izvoran zvuk ljudi ne bi mogli čuti. Ovdje se zapravo radi o približnoj rekreaciji zvuka koji bismo mogli čuti kada bismo imali istančanije osjetilo sluha.

Audio rekreacija koju je NASA objavila ranije ovog tjedna, u međuvremenu je prikupila preko 15 milijuna pregleda, a većina komentara slaže se da je zvuk pomalo sablasan.

Čudovišna crna rupa vrti se neobično sporo

Pitofsky M. (24. kolovoza 2022.), Here’s what a black hole sounds like, according to NASA. Yes, it’s ‘frightening’, Phys.org (25. kolovoza 2022.)

Anonymous (24. kolovoza 2022.), NASA says there is a misconception that there is no sound in space, Npr.org (pristup 25. kolovoza 2022.)

Williams T. (24. kolovoza 2022.), NASA audio of a black hole has gone viral. Here’s how they created it, and what else we can ‘hear’ in space, Abc.net.au (pristup 25. kolovoza 2022.)