NASA -ina misija Dragonfly na Titanu

NASA -ina svemirska letjelica Dragonfly imat će cijeli niz ciljeva značajnih za znanost.

Planetarni znanstvenici identificirali su popis znanstvenih ciljeva za izvanzemaljski dron koji će putovati na Saturnov mjesec Titan 2026. Očekuje se da će misija Dragonfly utvrditi je li Titan seizmički aktivan. Svemirska letjelica također će detaljno proučavati sastav i svojstva atmosfere i površinskog sloja, a također će mjeriti i potencijal nastanjivosti satelita.

Sve što trebate znati o NASA -inoj misiji Dragonfly na Titanu

Titan

Titan je jedinstveno tijelo u Sunčevom sustavu, ovaj najveći Saturnov satelit ističe se po tome što ima gustu neprozirnu atmosferu, a atmosferski tlak u blizini površine satelita je 1,5 puta veći nego na Zemlji.

Tekuća jezera i mora

Osim toga, ovo je jedino nebesko tijelo u Sunčevom sustavu osim našeg planeta koje ima tekuća jezera i mora – međutim, na Titanu su napravljena od mješavine metana i etana, u kojem je otopljen dušik. Organski spojevi prekrivaju veći dio Titanove površine, a ispod njegove površine može ležati ocean koji je sposoban generirati kriovulkanizam.

Znanstvena važnost

Sve to čini Titan zanimljivim ne samo geolozima nego i astrobiolozima. Međutim, površinu Titana proučavala je samo sonda Huygens, koja je na njoj radila nešto više od sat vremena. Sva druga istraživanja Titana provedena su tijekom sastanka međuplanetarnih stanica, poput Voyagersa ili Cassinija.

Misija Dragonfly

U 2019. godini NASA je objavila da će 2026. godine lansirati misiju Dragonfly na Titan, koja će na satelit sletjeti 2034. Ovo će biti druga vanzemaljska bespilotna letjelica, čijih će osam rotora pokretati termoelektrični generator. Uređaj će biti opremljen s dva masena spektrometra, nekoliko kamera i blokom meteoroloških i geofizičkih senzora.

Površinski slojevi

Dragonfly će morati proučavati sastav površinskog sloja Titana u najmanje tri različita krajolika: dine, blizina udarnih kratera i područja u blizini riječnih korita. Oktokopter će tražiti organske i anorganske prebiotički relevantne molekule, uključujući aminokiseline, dušične baze, lipide i šećere, te će odrediti njihovu koncentraciju u tlu i druga svojstva, uključujući kiralnost.

Sadržaj vode u tlu

Osim toga, bespilotna letjelica će odrediti sadržaj vodenog leda u tlu, identificirati izvore i potone metana te utvrditi njihovu ulogu u Titanovom hidrološkom ciklusu metana. Sve će te studije nadalje imati važnu ulogu u procjeni potencijala nastanjivosti Titana.

Atmosfera

Još jedna meta za oktokoppter bit će atmosfera – uređaj će pratiti temperaturu, tlak, sadržaj vodika i metana u atmosferi te brzinu i smjer vjetra.

Kemijski sastav atmosfere Titana

Također će odrediti njegov kemijski sastav, osobito sadržaj neona i argona, što će omogućiti nametanje ograničenja evolucijskim modelima titanske atmosfere. Tijekom misije Dragonfly, letjelica mora također razumjeti mehanizme iza taloženja različitih tvari iz atmosfere na površini satelita.

Mapiranje površine

Bespilotna letjelica će također mapirati površinu Titana i primiti detaljne slike u boji, dok bi fotografije mjesta uzorkovanja tla trebale prikazivati ​​zrna manja od 120 mikrometara.

Seizmička aktivnost

Istodobno, oktokopter će pokušati nadgledati je li Titan seizmički aktivan praćenjem vibracija tla.

Barnes, J. W., Turtle, E. P., Trainer, M. G., & Lorenz, R. D. (2021, July 19). Science Goals and Objectives for the Dragonfly Titan Rotorcraft Relocatable Lander. The Planetary Science Journal.
• Hopkins, J., & Glaser |, L. B. (2021, August 10). Dragonfly mission to Titan announces big science goals. Cornell Chronicle.
• O’Neill, M. (2021, August 12). NASA’s Dragonfly mission to Saturn’s Moon Titan Announces big science goals. SciTechDaily.
• Tomaswick, A. (2021, August 13). Dragonfly mission has some ambitious science goals to accomplish when it arrives at titan. Universe Today.