• Svemir
  • NASA-in orbiter otkrio neobičan objekt u brzom preletu pored Mjeseca

NASA-in orbiter otkrio neobičan objekt u brzom preletu pored Mjeseca

Danuri kao NLO

2009. godine, NASA je pokrenula misiju Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) kako bi izvršila temeljitu analizu mjeseca površine Mjeseca, uključujući identifikaciju potencijalnih mjesta za slijetanje, istraživanje nalazišta bogatih mineralima i prirodnih fenomena poput lavinih tunela. Ovaj projekt kontinuirano potvrđuje izvrsnost NASA-inog inženjeringa, uspijevajući kartirati više od 98% lunarnog tla, s iznimkom teško dostupnih, u sjeni skrivenih polarnih regija. Međutim, nedavna dostignuća LRO tima odražavaju impresivan rad iz drugačije perspektive, bilježeći prolazak neidentificiranog objekta velikom brzinom preko lunarnog krajolika. Međutim ovo nioje bio NLO.

Danuri

U kolovozu 2022., Južna Koreja lansirala je Danuri, svoj prvi lunarni orbiter, s misijom razvoja i testiranja inovativnih tehnologija, uključujući svemirski internet, te izrade detaljne topografske karte Mjeseca. Ova karta ključna je za odabir lokacija za buduće misije slijetanja i identifikaciju vitalnih resursa kao što su uranij, helij-3, silicij, aluminij i vodeni led.

Na snimci LRO-a, Danuri se pojavljuje kao tanka linija, snimljena sa udaljenosti od 5km. Zasluge: NASA.

Danuri je opremljen opsežnim skupom instrumenata, uključujući spektrometar, magnetometar i razne kamere, posebno izdvajajući kameru sposobnu za snimanje nedostupnih polarnih regija u sjeni, nadmašujući mogućnosti LRO-a. NASA je značajno doprinijela misiji Danuri, razvijajući instrument ShadowCam za Korejski institut za istraživanje svemira (KARI), namijenjen istraživanju polarnih područja.

11.500 km/h

Kao izraz međunarodne suradnje, LRO je dokumentirao brz prelet Danurija, demonstrirajući zajednički napredak u svemirskim istraživanjima. Tijekom 5. i 6. ožujka, ovi orbiteri prošli su jedan pored drugog kombiniranom brzinom od 11.500 km/h, pri čemu su se našli u tri jedinstvene orbitalne konfiguracije koje su omogućile LRO-u snimanje Danurija u pokretu. Vertikalna udaljenost između orbitera varirala je tijekom svakog susreta. Na prvom susretu, LRO se našao 5 km iznad Danurija, zahtijevajući promjenu kuta snimanja od 43 stupnja da bi uhvatio objekt. Tijekom drugog prolaza, orbiteri su bili odvojeni za samo 4 km. Na trećem susretu, odvijenom na većoj udaljenosti od 8 km, LRO je bio nagnut pod kutom od 60 stupnjeva, što je otežalo vizualnu identifikaciju Danurija.

Ovo nije prvi put da su se ovi orbiteri našli u igri međusobnog snimanja. U travnju 2023., Danuri je uzvratio snimivši LRO s udaljenosti od 18 km pomoću svog instrumenta ShadowCam. Ovaj događaj pridružuje se bogatoj povijesti međusobnog dokumentiranja lunarnih orbitera, koja je započela 2014. godine kada je LRO snimio NASA-in orbiter Lunar Atmosphere and Dust Environment Explorer (LADEE) neposredno prije njegova kontroliranog pada na površinu Mjeseca.