Lansiranje misije Polaris Dawn planirano za prosinac

Privatno financirani program Polaris planira svoje prvo lansiranje s posadom na SpaceX-ovoj svemirskoj letjelici Crew Dragon u prosincu. Ovo će biti prva privatna misija koja će uključivati svemirsku šetnju.

Jared Isaacman, milijarder koji je organizirao privatnu misiju Inspiration4 koja je provela tri dana u orbiti u rujnu 2021., najavio je program Polaris u veljači, navodeći ga kao niz misija za razvoj iskustva u svemirskom letu

Isaacman je u svemirskim krugovima najpoznatiji upravo po Inspiration4, koji je prikupio više od 240 milijuna dolara za St. Jude Children’s Research Hospital u rujnu kao dio druge misije kojom je letio sa SpaceX-om.

Misiju Polaris Dawn je najavio na AirVenture aeromitingu Udruge eksperimentalnih zrakoplova u Wisconsinu 29. srpnja između treninga koje je proveo s ostatkom posade.

“Upravo sada očekujemo da će to biti kraj godine, tako da je vjerojatno prosinac”, rekao je Isaacman prema SpaceNewsu.

Prethodno su dužnosnici misije rekli da planiraju lansiranje najkasnije u četvrtom kvartalu 2022., koristeći raketu SpaceX Falcon 9 i svemirsku letjelicu Crew Dragon.

Ciljevi misije Polaris Dawn

Misija Polaris Dawn bit će prvi let u okviru programa Polaris. Njegov zapovjednik bit će Isaacman, posada će također uključivati bivšeg potpukovnika američkog ratnog zrakoplovstva Scotta Poteeta i inženjerke SpaceX-a Sarah Gillis i Annu Menon.

Posada misije Polaris Dawn.Izvor slike: Polaris Program / John Kraus.

Predstojeći let ima tri glavna cilja. Prvo će Crew Dragon morati ući u orbitu s apogejem od 1400 km. Tako će Polaris Dawn nadmašiti rekord koji je davne 1966. godine postavila misija Gemini 11 koja je dosegla visinu od 1372 km (ekspedicije Apollo udaljavale su se od Zemlje na mnogo veće udaljenosti, ali su to činile tijekom letova na Mjesec, a ne u orbiti blizu Zemlje).

Drugi zadatak bit će provođenje znanstvenog istraživanja. Ukupno, tijekom petodnevnog leta, sudionici misije planiraju izvesti više od 35 znanstvenih eksperimenata. Svrha mnogih od njih bit će proučavanje utjecaja povećanih razina zračenja na zdravlje astronauta (orbita Crew Dragona bit će toliko visoka da će letjelica povremeno prelaziti unutarnje dijelove Zemljinih radijacijskih pojaseva). Astronauti također planiraju testirati mogućnost korištenja Starlink satelita za komunikaciju.

I konačno, tijekom leta će se održati prva privatna svemirska šetnja. Operacija će se izvoditi na visini od 500 km, što je usporedivo s visinom orbite teleskopa Hubble. Sudionici misije već su započeli obuku, a inženjeri SpaceX-a napravili su niz promjena u sustavu održavanja svemirske letjelice. Budući da Crew Dragon nema odvojeni odjeljak zračne komore, posada će morati smanjiti tlak u cijeloj letjelici kako bi izvršila proceduru.

Za odlazak u svemir koristit će se svemirska odijela koja je izradio SpaceX.

pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram-t.me/kozmoshr