• Svemir
  • Indija planira misiju s posadom na Mjesec te svemirsku postaju

Indija planira misiju s posadom na Mjesec te svemirsku postaju

SSLV polijetanje

Premijer Indije, Narendra Modi, najavio je planove zemlje da do 2040. godine pošalje čovjeka na Mjesec i izgradi svemirsku postaju. Ova odluka dolazi u trenutku kada Indija, najmnogoljudnija zemlja na svijetu, intenzivira svoje svemirske aktivnosti i priprema se za ključni probni let ovog vikenda za svoju prvu svemirsku misiju s posadom.

Obraćajući se dužnosnicima svemirske agencije, Modi je istaknuo potrebu da se “nadograde uspjesi indijskih svemirskih inicijativa”. Dodao je kako Indija “sada treba postaviti nove i ambiciozne ciljeve, poput uspostave ‘Bharatiya Antariksha Stanice’ (Indijske svemirske postaje) do 2035. te slanja prvog Indijca na Mjesec do 2040. godine.”

Premijer je također pozvao na razvoj strategija za “niz svemirskih misija prema Mjesecu”.

Indijski svemirski budžet

Iako Indija operira sa svemirskim budžetom koji je znatno manji u usporedbi s drugim svjetskim silama, postigla je značajne uspjehe. U kolovozu su postali prva zemlja koja je sletjela blizu južnog pola Mjeseca, koji je uglavnom neistražen, a samo mjesec dana kasnije uspješno su lansirali svemirski brod za proučavanje najudaljenijih slojeva Sunca.

Godine 2014., Indija je postala prva azijska nacija koja je uspješno poslala satelit u orbitu oko Marsa. Nadalje, 2017. godine njihova svemirska agencija ISRO lansirala je čak 104 satelita u jednom potezu.

Glavni trenutni projekt zemlje je njihova prva svemirska misija s posadom, nazvana Gaganyaan ili “Skycraft”. Planirano je da tročlana posada provede tri dana u Zemljinoj orbiti iduće godine, s predviđenim troškovima od oko 1,08 milijardi dolara, prema podacima ISRO-a.

Indija, u suradnji s Japanom, također planira pokrenuti misiju prema Mjesecu, kao i poslati svemirske letjelice prema Marsu i Veneri u sljedeće dvije godine.

Unatoč svojim uspjesima, Indija još uvijek troši samo dio sredstava koje ulažu druge svemirske sile. Stručnjaci vjeruju da Indija postiže ove uspjehe zahvaljujući prilagodbi postojećih tehnologija te velikom broju kvalificiranih inženjera koji zarađuju manje nego njihovi kolege u drugim zemljama.

Iako trenutno sudjeluje s samo dva posto u globalnoj svemirskoj ekonomiji vrijednoj 386 milijardi dolara, Indija se nada da će do 2030. godine povećati svoj udio na devet posto.