• Svemir
  • Astronauti održali vlastite olimpijske igre na međunarodnoj svemirskoj stanici

Astronauti održali vlastite olimpijske igre na međunarodnoj svemirskoj stanici

Astronauti na Međunarodnoj svemirskoj postaji poslali su najbolje želje sportašima koji se natječu na Olimpijskim igrama u Parizu, organizirajući vlastitu verziju igara u bestežinskom stanju.

NASA je objavila video u kojem astronauti ISS-a izvode niz komičnih sportskih aktivnosti, započinjući s lažnom ceremonijom prijenosa olimpijske baklje. Članovi posade potom su sudjelovali u nizu olimpijskih događaja u bestežinskom stanju, gdje im je nedostatak gravitacije omogućio izvođenje sportova koji su inače znatno otežani gravitacijom: gimnastičkih favorita poput konja sa hvataljkama i akrobatskih skokova, atletskih disciplina poput bacanja diska, kugle i prepona, kao i dizanja utega.

“Proteklih dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici imali smo nevjerojatnu zabavu pretvarajući se da smo olimpijski sportaši,” rekao je NASA-in astronaut Matthew Dominick dok je držao lažnu olimpijsku baklju. “Naravno, imali smo prednost bestežinskog stanja,” dodao je, napominjući prednosti života bez gravitacije. “Ne možemo zamisliti koliko je teško biti vrhunski sportaš i izvoditi ove sportove pod stvarnom gravitacijom.”

“Dakle, od svih nas na Međunarodnoj svemirskoj postaji,” nastavio je Dominick, “svakom sportašu na Olimpijskim igrama želimo sretan put.”

Ako bismo morali odabrati omiljeni događaj u bestežinskom stanju, to bi zasigurno bilo dizanje utega u kojem jedan član posade čuči s prečkom na kojoj su umjesto tradicionalnih utega pričvršćena dva druga astronauta.

Olimpijske igre u Parizu 2024. trajat će do 11. kolovoza. I dok postoji velik broj događaja koje možete pratiti iz udobnosti svog doma, nažalost još uvijek nema svemirskih sportskih disciplina u sklopu ovog četverogodišnjeg sportskog događaja. No, tko zna – možda jednog dana, zamišljene kolonije na Mjesecu budu domaćini ovih igara. Do tada, svim sportašima želimo, kao i posada Međunarodne svemirske postaje: sretan put!