• Svemir
  • Analiza gravitacije Marsa ukazuje na postojanje drevnog ceana

Analiza gravitacije Marsa ukazuje na postojanje drevnog ceana

Kora Marsa mapa

Zahvaljujući inovativnoj metodi proučavanja gravitacijskih obrazaca Marsa, znanstvenici sugeriraju da je Crveni planet nekad mogao imati prostrani ocean u svojoj sjevernoj regiji.

Napredna tehnika proučavanja gravitacijskih sila Marsa jača tezu o postojanju ogromnog sjevernog oceana. Ova metoda baca novo svjetlo na opseg i specifičnosti predloženog sjevernog marsijanskog paleo-oceana. Znanstvena otkrića objavljena su u prestižnom časopisu Icarus.

Istraživači koji Stoje Iza Ove Studije

Vodeći istraživač, Jaroslav Klokočník, počasni profesor Astronomskog instituta Češke akademije znanosti, predvodio je ovu značajnu studiju. U istraživanju je sudjelovao i Gunther Kletetschka, docent na Geofizičkom institutu Sveučilišta u Aljasci, koji je također povezan s Karlovim sveučilištem u Češkoj.

Kletetschka ističe globalnu fascinaciju vodom na Marsu te njezin potencijal da podržava život. Izjavio je: “Na Zemlji smo uspješno koristili ovaj gravitacijski pristup u potrazi za skrivenom vodom. Primjerice, otkrio nam je obalu drevnog jezera u sjevernoj Africi, koja se potpuno podudara s arheološkim podacima.”

Prednosti Gravitacijske Metode

Tim ističe prednosti gravitacijske analize u odnosu na tradicionalne metode proučavanja Marsa. Ova tehnika pruža sveobuhvatne informacije korisne za brojne znanstvene discipline, poput geologije, geofizike i hidrologije.

Uz korištenje gravitacijskih anomalija, tim je primijenio metodologiju koju je razvio Klokočník, proučavajući specifičnosti tih anomalija kako bi dobili bolji uvid u same anomalije.

Važan segment istraživanja bile su informacije dobivene pomoću NASA-inog instrumenta Mars Orbital Laser Altimeter. Ovaj instrument, smješten na Mars Global Surveyoru lansiranom 1996., imao je ključnu ulogu u mapiranju površine Marsa tijekom četiri godine.

Klokočníkova metoda već je prepoznala postojanje drevnih jezera i rijeka ispod saharskih pijesaka. Njegova studija iz 2017. identificirala je i Veliku egipatsku pijesčanu pustinju kao potencijalnu lokaciju drevnog jezera. Ova metoda također je korištena za usporedbu geografskih karakteristika Zemlje s tajanstvenim značajkama Venere, što je dokumentirano u studiji iz 2023. godine u časopisu Scientific Reports, u kojoj je Kletetschka imao značajnu ulogu.