Znanost

85.000 vulkana otkriveno na planetu “blizancu” Zemlje

slike-venere-1975

Koristeći radarske slike iz NASA-ine Magellanove misije, znanstvenici sa Sveučilišta Washington u Saint Louisu identificirali su 85.000 vulkana na Veneri, pružajući najdetaljniji uvid u vulkanska svojstva bilo kojeg planeta do danas.

Magellanova misija NASA-e otkriva tisuće venusijanskih vulkana

Radarske slike Magellanove misije omogućile su planetarnim znanstvenicima Paulu Byrneu i Jessici Hahn da katalogiziraju zapanjujućih 85.000 vulkana na Veneri, pri čemu 99% njih ima manje od 5 kilometara u promjeru. Njihovo istraživanje, objavljeno u JGR Planets, bavi se lokacijama, uzorcima grupiranja i prostornom raspodjelom tih vulkana u odnosu na geofizička svojstva planeta, uključujući debljinu kore.

Neviđeno razumijevanje vulkanskih obilježja na Veneri

Pronalasci istraživača nude najcjelovitiji uvid u vulkanska svojstva Venere i, možda, bilo kojeg drugog nebeskog tijela. Ovaj je proboj uslijedio nakon nedavnih otkrića aktivnog vulkanizma na Veneri, omogućenih inovativnim analizama podataka misije Magellan iz 1990-ih.

Istraživanje manjih, zanemarenih vulkana na Veneri

Byrne i Hahn usredotočili su se na manje proučavane manje vulkane na Veneri, posebno one s promjerima manjim od 5 kilometara, koje su često bile zanemarene u prethodnim istraživanjima. Hahn je objasnila da ovi manji vulkani čine oko 99% njihovog skupa podataka. Istraživači su primijenili različite prostorne statistike kako bi ispitali raspodjelu ovih vulkana i utvrdili jesu li grupirani oko drugih venusijanskih struktura ili se koncentriraju u određenim regijama.

Konzervativna procjena vulkanskog krajolika Venere

Iako otkriće od 85.000 vulkana na Veneri može izgledati kao značajan broj, Hahn vjeruje da je taj broj zapravo konzervativna procjena. Pretpostavlja da na venusijanskoj površini može biti stotine tisuća dodatnih geoloških značajki koje pokazuju vulkanska svojstva, a koje su premale da bi se otkrile.

Hahn je dodala da bi vulkan s promjerom od 1 kilometra bio širok samo 7 piksela u podacima Magellanove misije, što ga čini teškim za prepoznavanje. Međutim, s poboljšanom razlučivošću, ove manje strukture bi se mogle otkriti i dodatno proširiti naše razumijevanje vulkanskog krajolika Venere.

Šire implikacije

Ova studija ima šire implikacije za naše razumijevanje planetarnog sustava, budući da vulkanske aktivnosti igraju ključnu ulogu u stvaranju površina planeta i tijela u Sunčevom sustavu. Vulkani također igraju važnu ulogu u reguliranju atmosferskih i geoloških procesa, što je ključno za održavanje uvjeta za život. Stoga će daljnja istraživanja vulkanskog krajolika Venere pomoći u razumijevanju ne samo geološke prošlosti Venere, već i drugih planeta u našem Sunčevom sustavu.

Istraživači su već počeli koristiti ove nove spoznaje u daljnjim istraživanjima Venere, uključujući proučavanje topografije i geološke povijesti planeta. Također, ova otkrića bi mogla utjecati na buduća istraživanja i misije na Veneru, kao i na druge planete u našem Sunčevom sustavu.

Ukratko, ovo novo otkriće vulkana na Veneri omogućava nam da bolje razumijemo površinu ovog planeta i njegovu vulkansku aktivnost, što je ključno za razumijevanje naše planetarne susjede i šireg Sunčevog sustava.