• Tehnologija
  • Otkriveno svemirsko odijelo nove generacije za Artemis III misiju na Mjesec: Nova era lunarnog istraživanja

Artemis III Svemirsko odjelo

NASA je predstavila revolucionarnu Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) svemirsko odijelo, dizajniranu od strane Axiom Space, za iščekivanu Artemis III misiju na južni pol Mjeseca. Ova najmodernija svemirska odijela obećavaju preobraziti lunarno istraživanje, pružajući astronautima neusporedivu pokretljivost, naprednu tehnologiju i sveobuhvatnu zaštitu od surovih uvjeta na Mjesecu.

NASA je 15. ožujka predstavila nove svemirske odijela, naručene od Axiom Space, koje će astronauti misije Artemis III koristiti za istraživanje površine južnog pola Mjeseca. Nazvana Axiom Extravehicular Mobility Unit ili AxEMU, svemirska odijela temelje se na prototipovima NASA-inih svemirskih odijela te uključuju najnoviju tehnologiju, poboljšanu pokretljivost i dodatnu zaštitu od opasnosti na Mjesecu.

AxEMU pruža raspon pokreta i fleksibilnost

AxEMU pruža raspon pokreta i fleksibilnost potrebne za daljnje istraživanje lunarnog krajolika, a odijelo će moći koristiti širok raspon članova posade, objasnili su odgovorni za program tijekom prezentacije u Svemirskom centru u Houstonu. Prva žena koja će kročiti na Mjesec nosit će jedno od ovih odijela na misiji Artemis III. Iako ovaj prototip koristi tamnosivi materijal za pokrivanje, konačna verzija će vjerojatno biti potpuno bijela kada je nose astronauti NASA-e na površini Mjeseca, kako bi se očuvala sigurnost i hladnoća astronauta dok rade u surovom okruženju svemira.

NASA je postavila temelje za AxEMU s naporima razvoja prototipa Exploration Extravehicular Mobility Unit (xEMU) koji su unaprijedili dizajne svemirskih odijela za više odredišta. Axiom Space koristio je iskustvo, uvide i podatke iza xEMU-a kao temelj za dizajn i razvoj AxEMU-a, uključujući napredak u tehnologiji, obuci, povratne informacije astronauta o udobnosti i upravljivosti te kompatibilnost s ostalim NASA-inim sustavima. Stručnjaci NASA-e definirali su sigurnosne i tehničke standarde prema kojima će se svemirska odijela proizvoditi, a Axiom Space se obvezao ispuniti te ključne zahtjeve agencije.

Axiom Space odgovoran je za dizajn, razvoj, kvalifikaciju, certifikaciju i proizvodnju svemirskih odijela za let i obuku te opremu za podršku, uključujući alate, kako bi omogućio misiju Artemis III. Tvrtka će testirati odijelo u okruženju sličnom svemiru prije misije. NASA zadržava ovlasti za obuku astronauta, planiranje misije i odobrenje sustava usluga.

Artemis III

Artemis III misija, čije se lansiranje očekuje u prosincu 2025. godine, predstavlja monumentalnu misiju s posadom koja označava povratak ljudi na Mjesec prvi puta nakon ere Apolla. Ovaj ambiciozni pothvat ima za cilj uspostaviti održivu ljudsku prisutnost na lunarnoj površini i postaviti temelje za buduće misije s posadom na Mars. Artemis III istraživat će južni pol Mjeseca, regiju od značajnog znanstvenog interesa zbog prisutnosti vodenog leda i potencijalnih resursa za buduće lunarno stanište.