• Svemir
  • NASA-in rover pronašao je na Marsu kamen koji izgleda kao sombrero

NASA-in rover pronašao je na Marsu kamen koji izgleda kao sombrero

Mars, planet koji neprestano iznenađuje svojim geološkim čudima, ponovno je privukao pažnju znanstvenika. Nedavno otkriće stijene koja podsjeća na sombrero, kako zbog svog oblika tako i zbog znanstvene važnosti, izazvalo je veliko zanimanje.

Stijena, koja je brzo dobila nadimak “Sombrero Rock”, ali čiji je službeni naziv “Middle Mountain”, postala je središnja točka tijekom naše ekspedicije u karbonatom bogatom području zvanom Margin Unit. Ovo područje već je ranije spomenuto u drugim izvorima. Znanstvenici vjeruju da bi njezin karakterističan oblik mogao biti posljedica geološkog fenomena poznatog kao očvršćivanje površine.

Očvršćivanje Površine: Detaljan Pogled

Ovaj proces uključuje zadebljanje vanjskog sloja stijene uslijed kemijskog utjecaja okoline dok njena unutrašnjost postaje ranjiva. Kao posljedica toga, unutrašnji dio stijene brže erodira, stvarajući zanimljive oblike poput šupljina. Ako se ovaj fenomen potvrdi za Middle Mountain, mogli bismo dobiti nove informacije o povijesnim klimatskim uvjetima Marsa i mogućnosti postojanja vode na njegovoj površini.

Staza Rovera Perseverance

U svojoj misiji na području Upper Fan, Perseverance je otkrio brojne stijene sličnih oblika, kako je zabilježeno na Mastcam-Z snimkama tijekom sol 865 i sol 836.

Kada je “Middle Mountain” prvi put uočen tijekom sol 905, znanstvenici su primijenili SuperCam Laser Induced Breakdown Spectroscopy (LIBS) i Mastcam-Z multispektralno promatranje kako bi detaljno analizirali njezin sastav. Uspoređujući karakteristike njezinih vanjskih i unutarnjih dijelova, istraživači teže razumijevanju formiranja ovog neobičnog oblika i boljem razumijevanju geološke prošlosti ovog marsovskog područja.