• Svemir
  • Mjerenja asteroida Psyche ukazuju na to da je vjerojatno vrijedan 10.000 bilijardi dolara

Astronomi su uspjeli snimiti slike asteroida neviđenom rezolucijom.

Uz pomoć teleskopa ALMA, znanstvenici su proveli točna mjerenja temperature na površini asteroida Psyche. Poznato je da objekt vrijedi više od cjelokupnog globalnog gospodarstva našeg planeta i da će biti meta nadolazeće NASA -ine misije 2022. godine.

Zemljana opažanja pokazuju da ovo nebesko tijelo može sadržavati veliku količinu metala i biti jezgra protoplanete ili njezin ulomak, koji je nastao kao posljedica sudara s drugim tijelima u ranom Sunčevom sustavu.

Znanstvenici ne žele samo razumjeti svojstva Psyche-a, njegovo podrijetlo i evoluciju, već i razumjeti vrijednost asteroida u smislu svemirskog rudarstva. Trenutne procjene ukazuju na to da bi cijeli objekt mogao vrijediti više od 10.000 bilijardi dolara.

Umjetnički dojam Psyche-a. Izvor: Maxar/ASU/P. Rubin/NASA/JPL-Caltech

Ne slažu se svi podaci s hipotezom da bi asteroid mogao biti ostatak embrija planeta koji se još nije formirao, a prikupljanje novih podataka izuzetno je teško: udaljenost od nas do Psyche-a kreće se od 180-330 milijuna kilometara.

Uzimajući u obzir reflektiranu svjetlost tako malih i udaljenih tijela, prizemni instrumenti rijetko dobivaju više od jednog piksela po slici asteroida. To omogućuje da naučimo mnoge ključne karakteristike, ali nedovoljno za detaljno proučavanje. Međutim, nedavno su Katherine de Kleer i njezine kolege uspjele snimiti slike asteroida s još neviđenom rezolucijom.

Dijagram glavnih faza misije. Izvor: NASA

U tu svrhu koristili su južnoeuropski opservatorij ALMA u Čileu. Uključuje desetke radioteleskopa koji rade u milimetarskom rasponu valnih duljina. Kombinirajući prikupljene podatke, znanstvenici su mogli vidjeti Psyche u rezoluciji 30 do 30 kilometara po pikselu. O tome izvješćuju u članku objavljenom u časopisu Planetary Science Journal.

Promatranja su potvrdila da je površina Psihe sastavljena od neobično guste i/ili električne provodljive tvari. Međutim, pokazalo se da je količina topline koju emitira asteroid gotovo polovica očekivane.

Prema znanstvenicima, ovi nalazi ukazuju da se površina Psyche-a sastoji od najmanje 30 posto metala. A priroda polarizacije zračenja pokazala je da su, najvjerojatnije, ti metali prisutni u obliku inkluzija u stijenama.

Dijagram radnih orbita stanice oko Psyche-a. Izvor: NASA

Pokretanje misije Psyche

Početkom veljače, stručnjaci NASA -inog Laboratorija za mlazni pogon objavili su da su dovršili proizvodnju sastavnih dijelova stanice i počeli je sastavljati, za kasnija opsežna ispitivanja. Očekuje se da će biti potpuno sastavljen u proljeće 2022. godine i spreman za transport u svemirski centar Kennedy, odakle će biti lansiran u svemir pomoću rakete Falcon Heavy u kolovozu 2022. godine.

U svibnju 2023. Psyche će izvršiti gravitacijski manevar u blizini Marsa, a na asteroid će stići krajem siječnja 2026. Znanstveni program postaje predviđen je za 21 mjesec i pretpostavlja rad u četiri orbite.

• California Institute of Technology. (n.d.). Observatory in Chile TAKES HIGHEST-RESOLUTION measurements of Asteroid surface temperatures ever obtained from Earth.
• Entrepreneur. (2021, August 9). Why the Asteroid Psyche 16 is worth more than the entire global economy of planet Earth.
• Morrison, R. (2021, August 6). Psyche asteroid is packed full of precious metals and could be worth more than $10,000 quadrillion.
• Reich, A. (n.d.). What is a $10 quintillion asteroid the size of cyprus really made of?