Astronomija

Komet C/2020 F3 (NEOWISE)

Ovaj komet je nešto što mi je ostavilo predivnu uspomenu. Imao sam 2 predivne avanture i vrlo rado ću vam ih ispričati! Oko 23h sinoć stiže mi neočekivano poruka od mog najboljeg prijatelja Marina sa pitanjem, hoću li ići sa njim fotografirati komet NEOWISE i to u Nin… Ja kažem kao iz topa,naravno!!

Kad smo mi oko 3:30 ujutro došli na lokaciju, imali smo najspektakularniji pogled ikad, rijetka meteo pojava NLC i komet NEOWISE! WoooW! ???? ❤
Noćni svijetleći oblak ili noktilucentni oblak (međunarodna kratica NLC) je najviši oblak na Zemlji. Pojavljuje se u ljetnim mjesecima u visokim zemljopisnim širinama na visini od 76 do 85 kilometara, i to u dubokom sumraku kada se Sunce nalazi ispod obzora (horizonta), a oblak je još obasjan Suncem i naravno nešto malo prije zore. Zlatne je ili crvenosmeđe boje blizu obzora, a više na nebu plavobijele, povremeno i grimizne boje. Pretpostavlja se da se sastoji od ledenih kristala, vulkanskoga pepela ili meteorske prašine. Noćni svijetleći oblaci se rijetko javljaju iznad Hrvatske. Predivan spoj meteo i astro pojave.

Nije dugo trebalo i mi smo odlučili još fotografirati Neowise i to u mrkli mrak, u Liku.. Došli smo na jezero Štikada kod Gračaca i uživali u predivnom prizoru.. Gledajući po netu fotografije kometa od fotografa u cijelom svijetu sinula mi je ideja da ukomponiram milky way sa Neowise! Jako teški pothvat, jer tad je bio Srpanj i milky way je bio iznad moje glave, skoro nemoguće napraviti panoramu mliky-a sa kometom… Ali ja ne odustajem, idem napraviti to jer nisam nigdje vidio da je to netko napravio.. Radeći panoramu moj prijatelj Marin je fotografirao komet sa odrazom u jezeru i odjednom se pored kometa raspao meteor i to je tako lijepo zasjao da još taj njegov sjaj imam u očima! Marin je počeo vrištati i ja skupa sa njim jer je uhvatio predivnu fotografiju kometa i meteora! Nije puno prošlo da se pojavi još jedan meteor koji je ”klizio” uz milky way i opet smo počeli vrištati kao djeca u vrtiću jer sam ovaj put ja uhvatio taj meteor radeći panoramu! Sretni i zadovoljni i puni doživljaja i adrenalina krenuli smo doma, putem smo još prepričavali jedan drugome scene kao da nismo zajedno bili hahaha! Tu noć sam teško spavao od uzbuđenja i išćekivanja fotografije na mom kompjuteru! Kad sam bio spreman znao sam da će me čekati duga obrada fotografije i tako je bilo. 10 sati rada na kompu i rezultat je bio vidljiv. Panorama milky waya sa meteorom koji je naišao i komet NEOWISE!
❤ ????

Exif: 11 mm 20” ISO 5000 f2.8
Panorama se sastoji od 20 vertikalnih fotografija. Svaku sam fotografiju 3 puta spajao.
Znači sve ukupno 60 fotografija ???? ..
Tu fotografiju je podjelila NASA pa sam nakon toga vidio još par fotografija panorame milky waya sa kometom od drugih fotografa.. Komet Neowise je ostavio veliki trag u mom sijećanju, a nadam se i u vašem!