Sustav podržava plovila za prijenos posade (Crew Transfer Vessels ili CTV) s kapacitetom punjenja do 2 MW i plovila za servisne operacije (Service Operation Vessels ili SOV) s kapacitetom do 8 MW.
Belgijska tvrtka za energiju vjetra na moru instalirala je prvu električnu stanicu za punjenje brodova na otvorenom moru, s ciljem smanjenja emisije stakleničkih plinova iz plovila koja se koriste za održavanje i prijevoz. Ova inovacija omogućava brodovima korištenje lokalno proizvedene zelene energije.
Sustav tvrtke Parkwind postavljen je u vjetroelektrani Nobelwind, omogućujući brodovima da se povežu na liniju za punjenje i ostanu stacionarni tijekom punjenja unatoč morskim strujama. Tvrtka je u priopćenju navela: “Korištenjem lokalno proizvedene obnovljive električne energije dodatno podržavamo našu misiju proizvodnje čiste energije, uz istovremeno smanjenje našeg ekološkog otiska.”
Tehnologiju je razvila britanska tvrtka MJR za energetiku i automatizaciju, u suradnji s Parkwindom, te ju je zajedno integrirala i implementirala.
Održiva energija za plovila
Sustav za punjenje instaliran je u trećem Parkwindovom projektu vjetroelektrana na moru, Nobelwind, koji se nalazi 47 kilometara od obale u belgijskom Sjevernom moru. Ova vjetroelektrana ima 50 turbina raspoređenih na površini od 19,8 km², opskrbljujući električnom energijom oko 190.000 kućanstava.
Sustav je podignut pomoću dizalice na transformatorskoj stanici, nakon što je brodom za prijevoz posade (CTV) transportiran s obale do offshore transformatorske stanice. Uređaj je sklopljen, povezan i aktiviran na stanici u manje od dva dana.
Prema tvrtki, sustav je uspješno testiran, što je omogućilo dostavljanje energije CTV-u iz potpuno operativnog vjetroparka, čime je postavljen svjetski rekord.
Tvrtka je provela opsežno testiranje operativne učinkovitosti sustava i tvrdi da on nudi značajne prednosti. Sustav nudi jednostavan, brz i siguran proces povezivanja i odvajanja, eliminirajući potrebu za ručnim upravljanjem. Plutajuća struktura također osigurava učinkovitu kontrolu napetosti, upravljanje kabelom i jednostavno privezivanje.
Parkwind tvrdi da sustav također prati kretanje plovila, pružajući pouzdanu zaštitu od preopterećenja te automatsko i ručno hitno otpuštanje. Sustav se može ponovno povezati bez oštećenja, a također nije potrebno dodatno čišćenje, sušenje ili popravci.
“Posvećeni smo tome da sve naše aktivnosti budu što održivije, a ovo je revolucionaran korak za naša servisna plovila, koja sada mogu pristupiti zelenoj energiji izravno iz naših vjetroturbina dok obavljaju svoj posao,” rekao je Kristof Verlinden, voditelj O&M u Parkwindu.
Učinkovito punjenje na moru
Sustav je dizajniran za podršku punjenju plovila za prijenos posade (CTV) do 2 MW i plovila za servisne operacije (SOV) do 8 MW. Također može opskrbljivati konvencionalne brodove u stanju pripravnosti, značajno smanjujući njihove emisije iz diesel generatora.
Parkwind tvrdi da je ovaj sustav najisplativiji, najprikladniji i najpouzdaniji način za osiguranje energije i punjenje na moru. Eliminira potrebu za privezima ili dobivanjem dozvola za morsko dno te ne zahtijeva dinamičke podvodne kabele.
Održavanjem svih osjetljivih komponenti izvan područja izloženih morskim valovima ili dinamičnim uvjetima, sustav osigurava da su svi dijelovi lako dostupni za održavanje. Nadalje, izostanak potrebe za specijaliziranim brodovima za rukovanje tijekom održavanja dodatno poboljšava njegovu praktičnost i učinkovitost.
Prema tvrdnjama tvrtke, ovaj sveobuhvatan pristup ne samo da smanjuje ekološki utjecaj, već i pojednostavljuje operacije, što ga čini revolucionarnim razvojem u opskrbi energijom i punjenju plovila na moru.
Tvrtka MJR planira primijeniti stečena znanja iz ovih testiranja u prvi komercijalni sustav za punjenje na moru, koji bi trebao biti dostupan u prvom tromjesečju 2025. godine.
Pozdrav svima! Hvala što čitate Kozmos.hr! Ja sam Ivan i dugi niz godina pišem o svermiu, astronomiji, znanosti, povijesti i arheologiji, a imao sam priliku sudjelovati i u dokumentarcima Science Discovery-ja te History Channel-a.